Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzlová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Hrabovská, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:25Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:25Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29067
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Cílem teoretické částí je objasnit základní pojmy a charakteristiku syndromu ADHD, možnosti integrace dítěte v mateřské škole a faktory, které především ovlivňují život dítěte se syndromem ADHD. Součástí bakalářské práce je zároveň i empirický kvalitativní výzkum realizovaný metodami rozhovoru s pedagogy pracujícími s dítětem se syndromem ADHD, rodiči dítěte se syndromem ADHD, a také případová studie vytvořená na základě dlouhodobého pozorování dítěte s ADHD. |
|
dc.format |
54 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
syndrom ADHD
|
cs |
dc.subject |
ADHD - attention deficit hyperactivity disoder
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
syndrome ADHD
|
en |
dc.title |
Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Children with ADHD Syndrome in Nursery Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2014-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of Bachelor´s thesis is a child with the syndrome of ADHD in nursery school. The work is divided into a theoretical and an empirical part. The aim of the theoretical part is to explain the basic concepts and characteristics syndrome of ADHD, possibility of integration of the child in the nursery school and the factors that particularly affect the life of a child with the syndrome of ADHD. Part of the Bachelor´s thesis is also the empirical qualitative research implemented methods by interview with teachers working with a child with syndrome of ADHD, parents of children with syndrome ADHD, and also a case studies developed on the basis of long - term observation of the child with ADHD. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34930
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
předškolní pedagogika
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account