Filozoficko etický rozměr sociální pedagogiky jako životní pomoci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Vystrčil, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:06Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:06Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29013
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se snaží zprostředkovat netradiční pohled na sociální pedagogiku. V čem by měl být netradiční? Pohlíží na sociální pedagogiku nejen jako na pomáhající profesi, ale hledá něco víc. Hledá hlubší, filozoficko-etický rozměr. Zkoumá propojení a vzájemné interakce mezi filozofií, sociální pedagogikou a náboženstvím. Filozofie vnímá etiku jako jednu z nejvyšších hodnot. Vnímá to stejně i naše společnost? Je pro nás samozřejmostí pomoc druhým v těžké životní situaci? Dále tato práce zmiňuje také pro Evropu v minulosti typické náboženství tj. křesťanství. Na našem území položilo základy jazyka a písma. Ve své výzkumné části se snaží odpovědět na výše zmiňované otázky pomocí analýzy dat, získaných z dotazníků. |
|
dc.format |
66 (104 624 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
filozofie
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
křesťanství
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
philosophy
|
en |
dc.subject |
ethic
|
en |
dc.subject |
help
|
en |
dc.subject |
Christianity
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.title |
Filozoficko etický rozměr sociální pedagogiky jako životní pomoci |
|
dc.title.alternative |
Philosophical - Ethical Dimension of Social Pedagogy as Life Assistance |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis tries to negotiate an unconventional view of the social pedagogy. What should the view be unconventional in? Not only it views the social pedagogy as an assisting profession, but it also searches something more. It searches more profound, philosophical ethical intention. It examines connection and mutual interaction between philosophy, social pedagogy and religion. Philosophy perceives ethics as one of the greatest merits. Does the society perceive it in the same way? Is it natural for us to help others when they struggle with their lives? The thesis also mentions the typical European religion Christianity. Christianity laid the foundations language and writing. In its research part, the thesis tries to answer the abovementioned questions by means of data analysis collected from the questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34844
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
křesťanská etika
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
local.subject |
Christian ethics
|
en |
local.subject |
social pedagogy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account