Osobnost učitele a její vliv na klima třídy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Unger, David
|
|
dc.contributor.author |
Váňová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:00Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:00Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28991
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá osobností učitele a jejím vlivem na klima třídy. V teoretické části si vymezíme pojem učitel, nahlédneme do historie, zamyslíme se nad posláním a náročností učitelské profese a uvedeme si základní typologii a klíčové kompetence pedagoga. V souvislosti s třídním klimatem se zaměříme na utváření pozitivního třídního klimatu, na komunikaci a vedení dialogu ve vyučování. Praktická část je věnována výzkumu komunikačního klimatu vytvářeného třídním učitelem a porovnáním vlastností s typem komunikačního klimatu. |
|
dc.format |
79 s. (112 874 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
třídní učitel
|
cs |
dc.subject |
třídní klima
|
cs |
dc.subject |
komunikační klima
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
klíčové dovednosti učitele
|
cs |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
classroom teacher
|
en |
dc.subject |
clasroom climate
|
en |
dc.subject |
educational communication
|
en |
dc.subject |
key skills teacher
|
en |
dc.title |
Osobnost učitele a její vliv na klima třídy |
|
dc.title.alternative |
Teacher's Personality and its Influence on Classroom Climate |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the teacher's personality and its influence on the climate class. In the theoretical section, we define the notion of a teacher, a look into the history, I think about the mission and the demands of the teaching profession and we state a basic typology and key competencies of teachers. In the context of the classroom climate will focus on creating a positive classroom climate, communication and dialogue in education. The practical part is devoted to research communication climate created by the class teacher and comparing the characteristics of the type of communication climate. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34812
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
osobnost učitele
|
cs |
local.subject |
classroom climate teacher personality
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account