Mediální výchova dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Vaculíková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:59Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:59Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28989
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá mapováním současného stavu mediální výchovy v rodinném prostředí. Zabývá se vztahem dětí předškolního věku k masovým médiím a také mírou a způsobem jejich využití jmenovanou skupinou. Podává ucelený přehled z oblasti předškolního vývojového stádia, rodiny a médií v obecné rovině. Hlavním cílem je prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu zjistit, jaká média děti využívají, kolik času denně jim věnují a zda mají v rodině stanovena určitá pravidla vztahující se k užívání médií. |
|
dc.format |
98 s. (143 815 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
masová média
|
cs |
dc.subject |
mediální výchova
|
cs |
dc.subject |
mediální komunikace
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
tisk
|
cs |
dc.subject |
rozhlas
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
media education
|
en |
dc.subject |
media communication
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
television
|
en |
dc.subject |
print
|
en |
dc.subject |
radio
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.title |
Mediální výchova dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Media Education of Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2014-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with mapping of the current state of media education in a family environment. It deals with the relationship of preschool children to mass media and also the degree and manner of use of the media by the mentioned group. The thesis gives a comprehensive overview of the field of pre-development stage, families and the media in general. The main objective is a quantitatively oriented research in order to find out what media children use, how much time they spend using them on a daily basis and whether they have set any rules related to the use of the media in the family. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34810
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
počítačová gramotnost
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
computer literacy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account