Specifika výchovy a vzdělávání osob s Prader - Willi syndromem z pohledu rodiče
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Pokusová, Taťána
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:47Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:47Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28956
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá osobami postiženými Prader-Willi syndromem (dále jen PWS). Cílem práce bylo zjistit specifické aspekty výchovy a vzdělávání se dětí s PWS, a to z pohledu jejich rodičů. Dále pak také možnosti pracovního uplatnění a osamostatnění se dětí s PWS v dospělosti. Teoretická část bakalářské práce pojednává o celkové charakteristice Prader-Willi syndromu, jako jsou příznaky, léčebná opatření a péče o dítě s PWS. Teoretické část pokračuje výchovou a vzděláváním osob s mentálním postižením a jejich integrací do společnosti. Praktická část bakalářské práce se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření, ve kterém je dán výzkumný problém, v němž je za pomocí rozhovorů s rodiči dále analyzován do jednotlivých kazuistik a poté interpretován. |
|
dc.format |
64 s. (89 187 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Prader-Willi syndrom
|
cs |
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
Prader-Willi syndrome
|
en |
dc.subject |
mental retardation
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
mental disability
|
en |
dc.title |
Specifika výchovy a vzdělávání osob s Prader - Willi syndromem z pohledu rodiče |
|
dc.title.alternative |
The Specifics of Upbringing and Education of People with Prader-Willi Syndrome from the Parents' Perspective |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with people affected by Prader-Willi syndrome (PWS hereinafter). The aim of the study was to identify the specific aspects of education and training to children with PWS from the perspective of their parents. It also then career opportunities and empower children with PWS in adulthood. The theoretical part of the thesis deals with the general characteristics of Prader-Willi syndrome like symptoms, treatment measures and care for a child with PWS. In the theoretical part of the continuing education of persons with intellectual disabilities and their integration into society. The practical part of the thesis is devoted to research their own investigation, which is determined by the research problem, which is using interviews with parents further analyzed in the individual case reports and then interpreted. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34761
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account