Postoje studentů oboru sociální pedagogika k Romům
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Otáhalová, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:41Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:41Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28940
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce je v teoretické části členěna na tři kapitoly, v nichž jsou vymezena teoretická východiska z romské problematiky, sociální psychologie a sociální pedagogiky z multikulturního hlediska. V praktické části si práce klade za cíl zmapovat současnou situaci u vysokoškolských studentů 3. ročníku kombinovaného bakalářského studia oboru sociální pedagogika, vztahující se k jejich postojům vůči Romům a názorům na přínos studia tohoto oboru z hlediska získávání informací o Romech a romské problematice. Výzkum je rozdělen na dvě části, kdy první z nich se zaměřuje na zjišťování postojů studentů vůči Romům, druhá část se potom zabývá hodnocením studia studentů oboru sociální pedagogika jako zdroje poznání romské problematiky. Výzkum byl realizován dotazníkovou metodou na třech vybraných vysokých školách. Zjištěná data k postojům vůči Romům jsou zpracována metodou sémantického diferenciálu, která se využívá ke zjišťování konotativních významů pojmů. Hodnocení studia z hlediska poznání romské problematiky bylo realizováno pomocí Likertových škál, které dovedou kvantitativně vystihnout kvalitativní znaky. |
|
dc.format |
66 s. (85 785 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Likertova škála
|
cs |
dc.subject |
multikulturalita
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
sémantický diferenciál
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
studenti sociální pedagogiky
|
cs |
dc.subject |
Likert's scale
|
en |
dc.subject |
multiculturalism
|
en |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.subject |
the Romany
|
en |
dc.subject |
semantic differential
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social-pedagogy students
|
en |
dc.title |
Postoje studentů oboru sociální pedagogika k Romům |
|
dc.title.alternative |
The Attitudes of Social Pedagogy Students to Roma People |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of this propounded bachelor work is divided into three chapters where to find the following theoretical way-outs from Romany problems, social psychology, social pedagogy from the multicultural point of view. The main aim of the practical part of this bachelor work is to plat the current situation of the third-year-of-studies students of the combined bachelor study of social pedagogy branch relating to their attitude towards the Romany and their opinions in terms of studying the above mentioned branch from the aspect of gaining information about the Romany and their issue. The research is divided into two parts where there the first part is focused on detection of attitude of students to the Romany whereas the second section is aimed on study evaluation of social pedagogy students as the source of the Roman-issue-recognition. The research was implemented on three selected colleges via questionnaire method. The obtained data defining the attitude towards the Romany are utilized by the semantic differential method that is used to find out the connotative term significance. The study evaluation from the Romany issue aspect was externalized thanks to Likert scales which are able to depict quality attributes. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34736
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-29 |
|
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
romská otázka
|
cs |
local.subject |
college students
|
en |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
Roma question
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account