Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Navrátilová, Michaela
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:03:36Z
dc.date.available 2015-03-08T21:03:36Z
dc.date.issued 2014-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28922
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku a jeho vliv na zlepšení socializace dítěte mateřské školy do prostředí školní třídy. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá popisem problematiky metakognitivního myšlení dětí předškolního věku a návrhy na zlepšení tohoto druhu myšlení. Stručně charakterizuje období předškolního věku, průběh socializace, prostředí školní třídy a v neposlední řadě popisuje předškolní vzdělávání z pohledu Rámcového vzdělávacího programu. Praktická část analyzuje socializaci v průběhu rozvoje metakognitivního myšlení, změny míry socializace a posun v projevech metakognitivního myšlení dětí. Cílem praktické části je sledovat rozvoj metakognitivního myšlení u jednotlivých dětí výzkumného vzorku za pomoci programu Let´s Think! a odhalit vliv projevů rozvoje na míru socializace dítěte.
dc.format 49 s. (69 842 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Let´s Think! cs
dc.subject metakognice cs
dc.subject rozvoj metakognitivního myšlení cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject socializace cs
dc.subject školní prostředí cs
dc.subject Let´s Think! en
dc.subject Metacognition en
dc.subject The Development of Metacognition Thinking en
dc.subject Pre-School Children en
dc.subject Preschool Education en
dc.subject Socialization en
dc.subject School Environment en
dc.title Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku
dc.title.alternative Developing Metacognitive Thinking in Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jakešová, Jitka
dc.date.accepted 2014-06-06
dc.description.abstract-translated The thesis is focused on the development of metacognitive thinking of preschool children and its impact on improving the socialization of the child in a kindergarten classroom. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part describes the issue metacognitive thinking of preschool children and suggestions for improving this kind of thinking. In short the thesis describes the preschool period, the process of socialization, classroom environment, and finally describes the pre-school education from the perspective of the Framework Education Programme (FEP). The practical part analyzes the socializati-on during the development of metacognitive thinking, changes in the level of socialization and an advence in the expression of metacognitive thinking of children . The goal of the practical part is to compare the development of metacognitive thinking for individual chil-dren with the help of the Let's Think!, but also reveals manifestations of the development of tailor- socialization of the child.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34701
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2014-04-29
local.subject mateřské školy cs
local.subject předškolní výchova cs
local.subject metakognice cs
local.subject kindergartens en
local.subject preschool education en
local.subject metacognition en


Files in this item

Files Size Format View
navrátilová_2014_dp.pdf 2.060Mb PDF View/Open
navrátilová_2014_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
navrátilová_2014_op.pdf 193.0Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account