Asertivní přístup v mezilidských vztazích pohledem žáků 5. tříd ZŠ a jejich rodičů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Martinková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:33Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:33Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28912
|
|
dc.description.abstract |
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou asertivity a asertivního jednání dětí 5. tříd základní školy nejen v rodině, ale i ve škole. Cílem výzkumu je zjistit, zda a jaké jsou rozdíly ve výskytu reakcí dětí ve zvolených oblastech asertivity a jak se liší odhady reakcí dětí ze strany rodičů. První, teoretická část popisuje pojem asertivitu a asertivní dovednosti. Dále vývojové období středního školního věku, socializaci jedince a prevence. V praktické části je popsán výzkum asertivního jednání žáků 5. tříd a odhady reakcí dětí ze strany rodičů. Výzkumná část práce je realizována prostřednictvím dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
84 s. (106 337 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asertivita
|
cs |
dc.subject |
asertivní dovednosti
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
assertiveness skills
|
en |
dc.subject |
assertive communication
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Asertivní přístup v mezilidských vztazích pohledem žáků 5. tříd ZŠ a jejich rodičů |
|
dc.title.alternative |
An Assertive Approach to Interpersonal Relations from the Perspective of 5th Grade Elementary School Pupils and their Parents |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2014-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with problems of assertiveness and assertive behavior in children of 5th classes of elementary school not only in the family but also at school. The aim of the research is to determine whether and what the differences are in the incidence of reactions of children in selected areas of assertiveness and how different parent's estimations of children's responses are. The first, theoretic part describes the concept of assertiveness and assertive skills and also the development period of middle school age, an individual's socialization and prevention. The practical part describes the research of assertive behavior of students of 5th classes and estimated reaction of children by parents. The research is carried out by a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34684
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
první stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
lidské chování
|
cs |
local.subject |
komunikační dovednosti
|
cs |
local.subject |
elementary school
|
en |
local.subject |
human behavior
|
en |
local.subject |
communication skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account