Asertivní přístup v mezilidských vztazích pohledem žáků 5. tříd ZŠ a jejich rodičů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Asertivní přístup v mezilidských vztazích pohledem žáků 5. tříd ZŠ a jejich rodičů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Včelařová, Hana
dc.contributor.author Martinková, Anna
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:03:33Z
dc.date.available 2015-03-08T21:03:33Z
dc.date.issued 2014-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28912
dc.description.abstract Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou asertivity a asertivního jednání dětí 5. tříd základní školy nejen v rodině, ale i ve škole. Cílem výzkumu je zjistit, zda a jaké jsou rozdíly ve výskytu reakcí dětí ve zvolených oblastech asertivity a jak se liší odhady reakcí dětí ze strany rodičů. První, teoretická část popisuje pojem asertivitu a asertivní dovednosti. Dále vývojové období středního školního věku, socializaci jedince a prevence. V praktické části je popsán výzkum asertivního jednání žáků 5. tříd a odhady reakcí dětí ze strany rodičů. Výzkumná část práce je realizována prostřednictvím dotazníkového šetření.
dc.format 84 s. (106 337 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asertivita cs
dc.subject asertivní dovednosti cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject socializace cs
dc.subject prevence cs
dc.subject assertiveness skills en
dc.subject assertive communication en
dc.subject socialization en
dc.subject prevention en
dc.title Asertivní přístup v mezilidských vztazích pohledem žáků 5. tříd ZŠ a jejich rodičů
dc.title.alternative An Assertive Approach to Interpersonal Relations from the Perspective of 5th Grade Elementary School Pupils and their Parents
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2014-06-06
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with problems of assertiveness and assertive behavior in children of 5th classes of elementary school not only in the family but also at school. The aim of the research is to determine whether and what the differences are in the incidence of reactions of children in selected areas of assertiveness and how different parent's estimations of children's responses are. The first, theoretic part describes the concept of assertiveness and assertive skills and also the development period of middle school age, an individual's socialization and prevention. The practical part describes the research of assertive behavior of students of 5th classes and estimated reaction of children by parents. The research is carried out by a questionnaire survey.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34684
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2014-04-30
local.subject první stupeň základní školy cs
local.subject lidské chování cs
local.subject komunikační dovednosti cs
local.subject elementary school en
local.subject human behavior en
local.subject communication skills en


Files in this item

Files Size Format View
martinková_2014_dp.pdf 1.672Mb PDF View/Open
martinková_2014_vp.doc 17.64Kb Microsoft Word View/Open
martinková_2014_op.doc 20.19Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account