Finanční gramotnost dětí základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukešová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Kristenová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:29Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:29Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28900
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je věnována problematice finanční gramotnosti dětí základních škol. Z teoretického hlediska se práce zabývá vymezením finanční gramotnosti, standardy finanční gramotnosti a také psychologickými a sociálními aspekty. Dále pojednává o vybraných tématech pro výuku finanční gramotnosti a ekonomickém chování jedince. Praktická část je zaměřena na kvantitativně orientovaný výzkum, jehož cílem je zjistit názory rodičů na problematiku finanční gramotnosti u dětí základních škol. Zjišťuje, zda rodiče vedou své děti k hospodaření s penězi, jaký mají názor na výuku finanční gramotnosti ve škole a jaký mají názor na výchovu k finanční gramotnosti v domácím prostředí. |
|
dc.format |
84 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
finanční výchova
|
cs |
dc.subject |
standardy
|
cs |
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
financial education
|
en |
dc.subject |
financial training
|
en |
dc.subject |
standards
|
en |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.title |
Finanční gramotnost dětí základních škol |
|
dc.title.alternative |
Financial Literacy of Primary School Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is dedicated to the financial literacy of primary school children. From a theoretical point of view, the work deals with the definition of financial literacy, financial literacy standards, as well as psychological and social aspects. It also deals with the themes chosen for teaching financial literacy and the economic behavior of individuals. The practical part is focused on quantitatively oriented research, which aims to find out the views of parents on the issue of financial literacy among primary school children. The research investigates whether parents lead their children to money management, what they think about teaching in financial literacy at school and what they think about education in financial literacy in the home environment. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34671
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account