Rozvoj předmatematických představ v podmínkách preprimárního vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ficová, Lucia
|
|
dc.contributor.author |
Potschová, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:16Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:16Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28872
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá předmatematickými představami v podmínkách preprimárního vzdělávání. V teoretické části pojednává o základních pojmech, vztahujících se k tématu bakalářské práce. Podrobněji se věnuje předmatematickým představám, preprimárnímu vzdělávání a předškolnímu věku. Praktická část je věnována kvantitativně orientovanému výzkumu zaměřenému na zjištění úrovně předmatematických představ předškolních dětí ve věku 5-7 let. |
|
dc.format |
57 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předmatematické představy
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
preprimární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pojem přirozeného čísla
|
cs |
dc.subject |
pre-mathematical notions
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
pre-primary education
|
en |
dc.subject |
concept of natural numbers
|
en |
dc.title |
Rozvoj předmatematických představ v podmínkách preprimárního vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The Development of Pre-Mathematical Concepts in Pre-Primary Educational Settings |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sedláček, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2014-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on pre-mathematical notions in the conditions of pre-primary education. The theoretical part deals with basic terms which are related to the topic of this bachelor thesis. It specializes in pre-mathematical notions, pre-primary education and pre-school age. The practical part is focused on quantitative research which is aimed at deter-mining level of pre-mathematical notions for preschool children in the age range from 5 to 7 years. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34631
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
preprimární pedagogika
|
cs |
local.subject |
matematika
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
pre-primary education
|
en |
local.subject |
mathematics
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account