dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Patáková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:12Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:12Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28862
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem mé bakalářské práce je popsat a analyzovat otázky učitelek v mateřské škole. Teoretická část vysvětluje pojmy související s problematikou komunikace, pedagogické komunikace a otázek ve výchovně-vzdělávacím procesu. Praktická část je zaměřena zejména na otázky učitelek v prostředí mateřské školy a to z hlediska kognitivní náročnosti, počtu adresátů a také z hlediska obsahu učitelských otázek. V závěru dochází k interpretaci výsledků a k odpovědím na výzkumné otázky. |
|
dc.format |
55 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Komunikace
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
dialog
|
cs |
dc.subject |
otázky
|
cs |
dc.subject |
výchovně-vzdělávací proces
|
cs |
dc.subject |
ko-gnitivní náročnost otázek
|
cs |
dc.subject |
otevřené a uzavřené otázky
|
cs |
dc.subject |
funkce a pravidla pedagogické ko-munikace
|
cs |
dc.subject |
Communication
|
en |
dc.subject |
pedagogical communication
|
en |
dc.subject |
dialogue
|
en |
dc.subject |
questions
|
en |
dc.subject |
educational process
|
en |
dc.subject |
the cognitive demands of the questions
|
en |
dc.subject |
open and closed questions
|
en |
dc.subject |
functions and the rules of the pedagogical cmmunication
|
en |
dc.title |
Otázky učitelek v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Teachers' Questions in the Nursery School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of my bacheolar thesis is to describe and to analyze the questions of kindergar-ten teachers. The theoretical part explains the concepts related to the communication, tea-ching and communication questions in the educational process. The practical part is focused primarily on questions of teachers in kindergarten ambience in terms of cognitive com-plexity, number of addressees and also in terms of the content of teachers questions. Final-ly, there is the interpretation of the results and the answers to researched questions. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34611
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
kognitivní procesy
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |
local.subject |
cognitive processes
|
en |