Adaptace dítěte na školní prostředí z pohledu rodičů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Bartošíková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:02:37Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:02:37Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28797
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptace dítěte do školního prostředí pohledem rodičů. Teoretická část popisuje školní zralost dítěte, zabývá se odkladem školní docházky a zápisem. Dále adaptací dítěte do školního prostředí, školním prostředím a vlivem rodiny na školní úspěšnost dítěte. V empirické části popisuje výsledky kvantitativního šetření pomocí dotazníku určeného rodičům dětí 1. třídy. V závěru je uvedeno doporučení pro rodiče dětí prvních tříd i jejich vyučujícího v podobě adaptačního pobytu. |
|
dc.format |
78 s. (91 579) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
testy školní zralosti
|
cs |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
school maturity tests
|
en |
dc.title |
Adaptace dítěte na školní prostředí z pohledu rodičů |
|
dc.title.alternative |
Child Adaptation to the School Environment from the Perspective of Parents |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with problems of adaptation of children to the school environment from the perspective of their parents. The theoretical part describes children's school maturity, deals with the postponement of school attendance and enrollment. Furthermore, it deals with children's adaptation to the school environment, with the school environment itself and with the influence of the family on child's school success. The empirical part describes the results of a quantitative investigation by means of questionnaire for parents of first class children. In the conclusion, the thesis provides recommendations for parents of first class children and their teachers in the form of an adaptation stay. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34527
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-29 |
|
local.subject |
přechod na základní školu
|
cs |
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
school attendance
|
en |
local.subject |
family environment
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account