Postoje žáků základních škol k národnostním menšinám
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukešová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Bábíčková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:02:36Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:02:36Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28795
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na jednu z klíčových multikulturních kompetencí, na postoje žáků základních škol k národnostním menšinám. Teoretická část pojednává o postojích, o předsudcích, o multikulturní výchově a multikulturních kompetencích a o národnostních menšinách, které vystupují ve výzkumu, a o historii těchto národnostních menšin. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu postojové složky multikulturních kompetencí u žáků 8. a 9. tříd dvou základních škol. Cílem je zjistit, jaké zastávají žáci postoje k národnostním menšinám, konkrétně k Romům, Vietnamcům a Ukrajincům. |
|
dc.format |
58 s. ( 76 524 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
předsudky
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
multikulturní kompetence
|
cs |
dc.subject |
národností menšina
|
cs |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.subject |
prejudice
|
en |
dc.subject |
multiculturaleducation
|
en |
dc.subject |
multiculturalcompetence
|
en |
dc.subject |
national minority
|
en |
dc.title |
Postoje žáků základních škol k národnostním menšinám |
|
dc.title.alternative |
Attitudes of Elementary School Pupils to National Minorities |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cakirpaloglu, Panajotis |
|
dc.date.accepted |
2014-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on one of the key multicultural competentions, on attitudes of school children to national minorities. Teoretical part of this work is about attitudes, about prejudice, about multicultural education and multicultural competentions and about national minorities, that are a part of my research, and about the history of these national minorities. Practical part of this work is devoted to the quantitativeresearchofattitudinal komponent ofmulticulturalcompetentionsatschoolchildrenthat visit 8thand 9thgrade oftwose-lectedelementaryschools. Themaingoalis to findout, what are theattitudesof these school-children to nationalminorities, specifically to Romany, Vietnameese and Ukrainianminori-ties. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34525
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
národnostní menšiny
|
cs |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
national minorities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account