Schopnost dětí předškolního věku pracovat s abstraktními pojmy s ohledem na morální aspekt
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:01:47Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:01:47Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28705
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá schopností dětí předškolního věku pracovat s abstraktními pojmy s ohledem na morální aspekt. Cílem je tedy objasnit zda jsou děti schopny pracovat s abstraktními pojmy již v předškolním věku a do jaké míry. V teoretické části se práce zabývá ontogenetickou psychologií, zejména psychologickým vývojem jedince a předními teoriemi vývoje osobnosti, dále vysvětluje stěžejní pojmy a v neposlední řadě se zabývá předškolním věkem dítěte, jeho vymezení, specifiky tohoto věku a vztah dítěte k normám chování. Praktická část práce obsahuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit do jaké míry jsou děti předškolního věku schopny pracovat s abstraktními pojmy vztahujícím se k morálním hodnotám společnosti. |
|
dc.format |
87 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
abstrakce
|
cs |
dc.subject |
abstraktní pojem
|
cs |
dc.subject |
kognitivní vývoj
|
cs |
dc.subject |
morální usuzování
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
abstraction
|
en |
dc.subject |
abstract concept
|
en |
dc.subject |
cognitive development
|
en |
dc.subject |
moral reasoning
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.title |
Schopnost dětí předškolního věku pracovat s abstraktními pojmy s ohledem na morální aspekt |
|
dc.title.alternative |
The Ability of Preschool Children to Operate with Abstract Concepts with Regard to the Moral Aspect |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2014-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the ability of preschool children to work with abstract concepts with regard to the moral aspect. The aim is consequently demonstrate whether children are able to work with abstract concepts at preschool age and its extent. The theoretical part deals with the ontogenetic psychology, especially psychological development of the person and leading theories of personality development. Further it explains the key concepts and finally deals with the preschool age of child, its definition, the specifics of this age and the child's relationship to standards of behaviour. Practical part of thesis includes quantitative research, which aim detects the extent to which preschool children are able to work with abstract concepts related to the moral values of society. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34393
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-29 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
abstraktní pojmy
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
abstract words
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account