dc.contributor.advisor |
Lukešová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Pinďáková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:01:45Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:01:45Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28702
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce pojednává o problematice kybernetické šikany. V teoretické části se čtenář seznámí s proměnami šikany ve světě médií, pojmy s kyberšikanou souvisejícími, novými médii, médii v rodině a informační společností a jejími technologiemi. Druhá kapitola pojednává o rozdílech mezi kyberšikanou a tradiční šikanou, také se dotkneme tématu, kde se v jedinci potřeba šikanovat druhé bere, popsány zde jsou definice kyberšikany, první celosvětový případ, legislativa, dále účastníci procesu kyberšikanování a druhy a prostředky sloužící kyberšikaně. Předposlední kapitola řeší otázku rozpoznání a řešení kyberšikany. Kapitola čtvrtá je věnována prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu. Praktická část je kvantitativního charakteru a cílem bude analyzovat projevy kyberšikany na základních školách. Získaná data jsou zpracována popisnou metodou. |
|
dc.format |
61 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
preventiv
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.title |
Problém kyberšikany na základních školách |
|
dc.title.alternative |
The Issue of Cyberbullying in Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Polepilová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the issue of cyberbullying. In the theoretical part the reader is famili-arized with the changes in bullying in the world of media, cyberbullying related concepts, new media, media in the family, information society and its technologies. The second cha-pter discusses the differences between traditional bullying and cyberbullying, also touches the topic, 'where individuals need to bully others' comes from, definition of cyberbully-ing is described here, first global event, legislation, as well as participants in the process of cyberbullying and types and resources used in cyberbullying. The penultimate chapter addresses the issue of recognizing and addressing cyberbullying. The fourth chapter is de-voted to the prevention of this socially - pathological phenomena. The practical part is of quantitative nature and will aim to analyse cyber-bullying in primary schools. The data used will be processed using descriptive method. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34389
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
kyberšikana
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
cyberbullying
|
en |