Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Jurtíková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:59:23Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:59:23Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28687
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce "Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků" se zabývá pedagogickými pracovníky, respektive pedagogy a syndromem vyhoření. Zaměřuje se na shrnutí problematiky o pedagogické profesi, stresu a syndromu vyhoření. Snaží se popsat charakteristiku profese a osoby pedagoga, jejich typologii, pedagogické kompetence a dovednosti, dále popisuje přístupy ke stresu a jeho zvládání. Zabývá se problematikou syndromu vyhoření, jeho příčinami a příznaky, průběhem, diagnostikou a léčbou. Praktická část je zaměřena na popis a rozbor dotazníku náchylnosti ke stresu a syndromu vyhoření u pedagogů. |
|
dc.format |
81 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
pedagogická profese
|
cs |
dc.subject |
typologie učitele
|
cs |
dc.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
pracovní zátěž
|
cs |
dc.subject |
zvládání stresu
|
cs |
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
pedagogical profession
|
en |
dc.subject |
teacher typology
|
en |
dc.subject |
pedagogical competences
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
workload
|
en |
dc.subject |
stress management
|
en |
dc.subject |
the burnout syndrome
|
en |
dc.title |
Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků |
|
dc.title.alternative |
Burnout Syndrome among Teaching Staff |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis "The burnout syndrome among the teaching staff" deals with the teaching staff or teachers and burnout syndrome. It focuses the summary of the issues of the teaching profession, stress and burnout. Diploma thesis tryes to describe the characteristics of the profession and the persons of teachers, their typology, pedagogical competencies and skills, and describes approaches to stress and coping strategies. It deals the issue of burnout, its causes and symptoms, course, diagnosis and treatment. The practical part is focused on the description and analysis of the questionnaire susceptibility to stress and burnout among teachers. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28939
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-03-28 |
|
local.subject |
pedagogové
|
cs |
local.subject |
psychická zátěž
|
cs |
local.subject |
educationalists
|
en |
local.subject |
mental strain
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account