dc.contributor.advisor |
Maňas, David
|
|
dc.contributor.author |
Hrabal, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:59:18Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:59:18Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28669
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřena na opotřebení běhounových směsí pneumatik. Tyto pneumatiky jsou určeny pro vozidla, které pracují ve velmi náročných terénních podmínkách, jako jsou například nákladní a stavební vozidla a stroje. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem pneumatiky, jejími hlavními částmi, surovinami pro jejich výrobu a v neposlední řadě procesy opotřebení a metodami testování opotřebení běhounových směsí. Jelikož se tyto pneumatiky pohybují v náročném terénu, jsou vystaveny velkému opotřebení. Mechanismus opotřebení takto namáhaného běhounu je zcela jiný než u pneumatik, které se odvalují na silnicích. Praktická část se tedy zabývá mechanickými vlastnostmi běhounových směsí, které jsou reálně průmyslově vyráběny. Dále byl u těchto směsí proveden rychlý test opotřebení na přístroji Chip Chunk, který simuluje náročné terénní podmínky. Závěr práce je završen vyhodnocením výsledků a následným srovnáním mechanických vlastností a opotřebení. |
|
dc.format |
104 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Opotřebení
|
cs |
dc.subject |
běhoun
|
cs |
dc.subject |
pryž
|
cs |
dc.subject |
pneumatika
|
cs |
dc.subject |
mechanické vlastnosti
|
cs |
dc.subject |
testování
|
cs |
dc.subject |
Chip Chunk
|
cs |
dc.subject |
Wear
|
en |
dc.subject |
tread
|
en |
dc.subject |
rubber
|
en |
dc.subject |
tire
|
en |
dc.subject |
mechanical properties
|
en |
dc.subject |
testing
|
en |
dc.subject |
Chip Chunk
|
en |
dc.title |
Testování opotřebení běhounových směsí s různým obsahem plniv |
|
dc.title.alternative |
Wear Testing of Tire Treads with Different Content of Fillers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staněk, Michal |
|
dc.date.accepted |
2014-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is aimed at wear of tread tire compounds. These tires are designed for the vehicles which work in very difficult terrain conditions, such as trucks and construction vehi-cles and equipment. The theoretical part of the thesis deals with the description of the tire, its main parts, raw materials for their production and last but not least wear processes and methods of testing the wear of tread compounds. Since these tires move in the difficult terrain, are exposed to high wear. The mechanism of wear of stressed tread is completely different than the tires, which roll on roads. The practical part also deals with the mechanical properties of tread compounds, which are industrially made. Further in these com-pounds was made the quick test of wear on the machine Chip-Chunk, which simulates difficult terrain conditions. The end of the thesis is completed by evaluating results and com-paring of mechanical properties and wear. |
|
dc.description.department |
Ústav výrobního inženýrství |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Konstrukce technologických zařízení |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Technological Equipment Construction |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
34351
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-09 |
|