Vztah mezi vnímáním osobnosti učitele a sociálním klimatem třídy u žáků základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Unger, David
|
|
dc.contributor.author |
Lysáková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:59:09Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:59:09Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28651
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou týkající se osobnosti učitele a jejím vlivem na sociální klima třídy. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola objasňuje čtenáři základní poznatky pojednávající o klimatu třídy, jeho determinantech a o definici školní třídy. Druhá kapitola pojednává o profesi učitele a o učiteli jako spolutvůrci sociálního klimatu ve třídě. Poslední kapitola se zabývá osobností učitele, jeho temperamentem a charakterem. Je zde také vymezen pětifaktorový model osobnosti - Big 5. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření na základních školách ve Zlínském kraji. Hlavním cílem je zjistit, zda je souvislost mezi vybranými osobnostními vlastnostmi učitele a sociálním klimatem třídy. |
|
dc.format |
48 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitelská profese
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
temperament
|
cs |
dc.subject |
typologie
|
cs |
dc.subject |
Big 5
|
cs |
dc.subject |
teacher's profession
|
en |
dc.subject |
teacher's personality
|
en |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
temperament
|
en |
dc.subject |
typology
|
en |
dc.subject |
Big 5
|
en |
dc.title |
Vztah mezi vnímáním osobnosti učitele a sociálním klimatem třídy u žáků základní školy |
|
dc.title.alternative |
The Relationship between Perception of the Teacher's Personality and the Social Class Climate in Primary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zgarbová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis inquiries into topic of teacher's personality and its influence towards the social climate in a class. Theoretical part is divided into three chapters. The first clarifies basic findings about class climate, its determinants and definition of a school class. The second elaborates on profession of a teacher and teacher as co-creator of social climate in the class. The last chapter deals with personality of a teacher, his temperament and character. It also describes five-factor-model of personality Big 5. The applied part of this thesis contains results of survey carried out by means of questionnaire at primary schools of the region of Zlin. The main goal is to find out, whether there is any link between choosed personal characteristics of a teacher and social climate of the class. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34331
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account