Názory žáků základních škol na návykové látky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Krajíčková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:59:08Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:59:08Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28647
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o návykových látkách u žáků základních škol Zlínského kraje. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů z oblasti návykových látek a jejich následnou klasifikací. Dále se zaměřuje na období pubescence, ve které popisuje jednotlivé vývojové změny, které u dospívajícího probíhají. Bakalářská práce se také věnuje protidrogové prevenci, typům prevence a vrstevnickým programům. V praktické části pomocí dotazníkového šetření zjišťujeme, jaké názory mají žáci základních škol na návykové látky, zda se považují za dostatečně informované a zda mají s těmito látkami osobní zkušenost. |
|
dc.format |
65 s. (74 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
návyková látka
|
cs |
dc.subject |
dospívající
|
cs |
dc.subject |
pubescence
|
cs |
dc.subject |
protidrogová prevence
|
cs |
dc.subject |
vrstevnické programy
|
cs |
dc.subject |
addictive substance
|
en |
dc.subject |
puberty
|
en |
dc.subject |
maturing
|
en |
dc.subject |
drug prevention
|
en |
dc.subject |
peer programmes
|
en |
dc.title |
Názory žáků základních škol na návykové látky |
|
dc.title.alternative |
Opinions of Elementary School Pupils on Addictive Substances |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Polepilová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor's thesis deals with addictive substances and primary school students in the Zlin region. The theoretical portion focuses on defining terms related to addictive substances, and their subsequent classification. Additionally, it focuses on the period of adolescence, and describes the individual developmental changes that occur as a child matures. The Bachelor's thesis also deals with drug prevention, types of prevention, and peer programmes. In the practical section, a questionnaire was used to determine the opinions of primary school students on addictive substances, whether they consider themselves to be sufficiently informed, and whether they have had personal experience with these substances. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34327
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
drogy
|
cs |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
drugs
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account