dc.contributor.advisor |
Muchová, Jiřina
|
|
dc.contributor.author |
Sentlová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T16:32:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T16:32:36Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2854
|
|
dc.description.abstract |
Ústředním tématem této bakalářské práce je integrace žáků s mentálním postižením do běžných základních škol. Teoretická část obsahuje všeobecné poznatky o mentálním postižení - mentální retardaci, o příčinách a také klasifikaci mentální retardace. Další kapitola teoretické části se zabývá vzděláváním osob s mentálním postižením. Hlavní tématický celek této části charakterizuje integraci žáků s mentálním postižením do hlavního proudu vzdělávání, jakožto jednu z nejnovějších forem vzdělávání dětí s takovým postižením. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum na téma: Charakteristika názorů učitelů 1.stupně základních škol okresu Uherského Hradiště na integraci žáků s mentálním postižením a analýza jejich postojů k této problematice. Jádrem výzkumu je rozbor a interpretace výsledků získaných dotazníkovým zjištěním. Závěr této práce nabízí ohlédnutí za uskutečněným výzkumem a celkové zhodnocení problematiky. |
cs |
dc.format |
50 s., 15 s.příloh |
cs |
dc.format.extent |
691325 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
dítě s postižením
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálně vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
školní integrace
|
cs |
dc.subject |
názory a postoje k integraci
|
cs |
dc.subject |
učitelé 1.stupně základních škol
|
cs |
dc.subject |
Mental retardation
|
en |
dc.subject |
mental disability
|
en |
dc.subject |
disabled child
|
en |
dc.subject |
pupil with special educational needs
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
school integration
|
en |
dc.subject |
opinions and attitudes towards integration
|
en |
dc.subject |
teachers of primary schools
|
en |
dc.title |
Integrace handicapovaných dětí do běžných základních škol |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of children with handicap to primary schools of normal type |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tichá, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2007-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
Central topic of this work of baccalaureate is integration of pupils with mental disability to basic schools (primary and elementary schools) of normal type. Theoretical part contains general knowledge about mental disability - mental retardation, about causations and also classification of mental retardation. Next section shows us the ways of education of pupils with mental disability. The main thematic unit of this part characterizes the integration of pupils with mental disability into the main educational current, which is one of the latest form of the education of children with this kind of handicap. Practical part contains qualitative research with the topic as follows: Characteristics of opinions of teachers on the primary schools of district Uherské Hradiště and analysis of theirs attitudes towards this issue. Gist of the research is the analysis and the interpretation of results acquired by questionnaires. Final part of this essay offers us the look back at the submitted survey and complete summary of the topic. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6702
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
inkluze
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
local.subject |
mentálně retardované děti
|
cs |
local.subject |
inclusions
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |