Kompetence asistenta pedagoga na základní škole speciální ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Suchoňová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:58:25Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:58:25Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28521
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na činnost a kompetence asistenta pedagoga při edukaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole speciální ve Zlíně. Vymezuje teoretická východiska funkce asistent pedagoga, legislativní ukotvení a zaměřuje se na jeho kvalifikační a osobnostní předpoklady. Specifikuje skupiny žáků se speciálně vzdělávacími potřebami, zahrnuje zásady práce, popisuje výchovná a vzdělávací opatření a zaměřuje se na poradenský systém a na jeho úlohu při poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem praktické části je popsat činnost asistenta pedagoga a stanovit kompetence, které jsou důležité při výkonu této funkce v edukačním procesu s žáky se speciálně vzdělávacími potřebami. |
|
dc.format |
77 s. (18 760 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
poradenský systém
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
assistant teacher
|
en |
dc.subject |
pupil with special educational needs
|
en |
dc.subject |
mental disability
|
en |
dc.subject |
advisory system
|
en |
dc.subject |
training
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.title |
Kompetence asistenta pedagoga na základní škole speciální ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
Competences of a Teaching Assistant at Special Elementary School in Zlín |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zgarbová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2014-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the activities and competencies of an assistant teacher in the education of children with special educational needs in special elementary school. In the theoretical part I describe the position of assistant teacher and his skills and personality traits. I describe principles of working with pupils with special educational needs and describe the educational and training measures and focuses on advisory system and its role in providing support for pupils with special educational needs. The practical part is to describe the activities of assistant teachers and establish competencies that are important for the performance of this function in the educational process with pupils with special educational needs. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34171
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-14 |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
speciální školy
|
cs |
local.subject |
mentálně postižené děti
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
special schools
|
en |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account