Autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Studenková, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:58:24Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:58:24Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28518
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně z pohledu autodeterminační teorie. Záměrem práce je zjistit současnou míru autoregulace učení u studentů vybraných oborů a její dopad na studium na vysoké škole. Teoretická část vychází ze základních východisek autoregulace učení a rozebírá vnitřní a vnější determinanty autoregulace. Dále se zabývá rozvojem autoregulace a pomáhajícími profesemi. Praktická část se zaměřuje na zjištění míry autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí vzhledem k jejich věku, studijním výsledkům, typu a formě studia. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
93 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoregulace učení
|
cs |
dc.subject |
determinanty
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
pomáhající profese
|
cs |
dc.subject |
self-regulated learning
|
en |
dc.subject |
determinants
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
helping professions
|
en |
dc.title |
Autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí |
|
dc.title.alternative |
Self-Regulated Learning in Students of Helping Professions |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jakešová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2014-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma work concerns with problems connected to self-regulation learning in students of helping professions at Tomas Bata University in Zlin, Czech Republic, mostly in aspect of self-determination theory. Work is focused to determine current self-regulated learning rate of earlier mentioned students and its effects on study at university. Theoretical part is based on the cornerstones of self-regulation learning and deals with inner and outer factors of self-regulation. It also deals with the development of self-regulation and helping professions. The practical part is focused on the detection rate of self-regulated learning in students helping profession due to their age, academic achievement, the form and the type of study. It summarizes the findings and offers recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34168
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-15 |
|
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
studium
|
cs |
local.subject |
college students
|
en |
local.subject |
study
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account