Záškoláctví dětí ze sociálně vyloučené lokality jako projev jejich postoje ke školnímu vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Buchta, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:30Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:30Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28370
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje postoji romských dětí ze sociálně vyloučené lokality ke školnímu vzdělávání a k záškoláctví. Teoretická část stručně nastiňuje tematiku záškoláctví a sociálně vyloučených lokalit, dále se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí se zřetelem na příčiny jejich vzdělanostních problémů. Cílem praktické části je prozkoumat faktory ovlivňující postoje romských dětí ke školnímu vzdělávání a k záškoláctví, a mezi těmito faktory hledat souvislosti. |
|
dc.format |
80 s. (114 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
výzkum názorů a postojů
|
cs |
dc.subject |
sociálně vyloučená lokalita
|
cs |
dc.subject |
Roma pupil
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
ideas and attitudes research
|
en |
dc.subject |
socially excluded locality
|
en |
dc.title |
Záškoláctví dětí ze sociálně vyloučené lokality jako projev jejich postoje ke školnímu vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Truancy in Children from a Socially Excluded Locality as a Manifestation of their Attitudes to School Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zgarbová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2014-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the attitudes of Roma children from socially excluded locality to school education and truancy. The theoretical part briefly sets out the theme of truancy and socially excluded localities, also deals with the education of Roma children in view of the causes of educational problems. The aim of practical part is to explore factors influencing the attitudes of Roma children to school education and truancy, and to find connections among these factors |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33972
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-17 |
|
local.subject |
sociálně vyloučené lokality
|
cs |
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
sites of social exclusion
|
en |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
home and school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account