dc.contributor.advisor |
Trušník, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Petrů, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:15Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:15Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28328
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na videoherní adaptace literárních děl britských a amerických autorů. Uváděná teorie se věnuje pojmu adaptace, adaptujícímu a cílovému publiku. Byla vybrána díla Srdce Temnoty (Heart of Darkness, 1899) Josepha Conrada, Alenka v říši divů (Alice's Adventures in Wonderland, 1865) Lewise Carrolla a Nemám ústa a musím křičet (I Have No Mouth, and I Must Scream, 1967) Harlana Ellisona a příslušné videoherní adaptace. Literární díla a jejich adaptace jsou zasazena do kontextu a srovnávána z hlediska naratologického a tématického. Práce dochází k závěru, že se adaptacím daří zachovat ceněné aspekty originálů použitím podobného vyprávění a témat. |
|
dc.format |
37 s. (59 815 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Videohra
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
publikum
|
cs |
dc.subject |
originální text
|
cs |
dc.subject |
vyprávění
|
cs |
dc.subject |
téma
|
cs |
dc.subject |
Video game
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
audience
|
en |
dc.subject |
original text
|
en |
dc.subject |
narrative
|
en |
dc.subject |
theme
|
en |
dc.title |
Video Game Adaptations of Literary Works |
|
dc.title.alternative |
Video Game Adaptations of Literary Works |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vinklárek, Petr |
|
dc.date.accepted |
2014-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on video game adaptations of literary works of British and American authors. Presented theory deals with the term adaptation, adapter and target audience. Selected works are Joseph Conrad's Heart of Darkness (1899), Lewis Carroll's Alice's Adventures in Wonderland (1865) and Harlan Ellison's I Have No Mouth, and I Must Scream (1967) and corresponding video game adaptations. Literary works and their adaptations are contextualized and their narrative and themes are compared. The thesis concludes that adaptations succeed in maintaining some of the values aspects of the original texts by using similar narrative and themes. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
33916
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
počítačové hry
|
cs |
local.subject |
britská literatura
|
cs |
local.subject |
Conrad, Joseph, 1857-1924. Heart of darkness
|
cs |
local.subject |
Carroll, Lewis, 1832-1898. Alice’s adventures in Wonderland
|
cs |
local.subject |
Ellison, Harlan, 1934-2018.I Have No Mouth, and I Must Scream
|
cs |
local.subject |
computer games
|
en |
local.subject |
British literature
|
en |
local.subject |
Conrad, Joseph, 1857-1924. Heart of darkness
|
en |
local.subject |
Carroll, Lewis, 1832-1898. Alice’s adventures in Wonderland
|
en |
local.subject |
Ellison, Harlan, 1934-2018. I Have No Mouth, and I Must Scream
|
en |