The Influence of Direct Selling on Geriatric Shopping Behaviour in the Moravian-Silesian Region
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Dřímalová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:09Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:09Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28308
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá tématem osobního prodeje a jeho vlivu na nákupní chování seniorů v Moravskoslezském kraji. Celé dílo je rozděleno do dvou částí, první teoretická část popisuje seniora jako zákazníka, segmentaci trhu, nástroje komunikačního mixu, trendy v osobním prodeji a marketingový výzkum. Druhá analytická část prezentuje kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníkového šetření, zde je písemně a graficky znázorněný vliv osobního prodeje na respondenty. Závěr je věnován vhodným doporučením, jak snížit negativní postoj veřejnosti k osobnímu prodeji. |
|
dc.format |
67 s. (68 845 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
segmentace trhu
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
osobní prodej
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
respondent
|
cs |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
market segmentation
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
direct selling
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
respondent
|
en |
dc.title |
The Influence of Direct Selling on Geriatric Shopping Behaviour in the Moravian-Silesian Region |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Direct Selling on Geriatric Shopping Behaviour in the Moravian-Silesian Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juřičková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the influence of direct selling on geriatric shopping behaviour in the Moravian-Silesian region. The whole thesis is divided into two parts. The first, theoretical part, describes senior citizens as customers, market segmentation, elements of communication mix, trends in direct selling and marketing research. The second, analytical part, presents the quantitative research using a questionnaire survey. The influence of direct selling on seniors has been depicted in written as well as graphical form. The final part is devoted to recommendations how to reduce seniors´ negatives attitudes to direct selling. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
33882
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
přímý prodej
|
cs |
local.subject |
přímý marketing
|
cs |
local.subject |
senioři
|
cs |
local.subject |
chování spotřebitele
|
cs |
local.subject |
direct selling
|
en |
local.subject |
direct marketing
|
en |
local.subject |
older people
|
en |
local.subject |
consumer behavior
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account