Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Atcheson, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Tomisová, Zdeňka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:07Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:07Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28301
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá třemi reklamami, které jsou určeny britské kultuře a ve kterých se objevuje zejména verbální humor. Teoretická část popisuje diskurs a jazykové prostředky reklamních sdělení, dále se zabývá vlivem humoru na efektivitu reklamy a také uvádí jednotlivé typy humorů, které se v reklamách používají. Poslední částí teoretické části je britská kultura a její vnímání humoru. Jsou zde demonstrovány rozdíly jednotlivých národů britské kultury a jejich porozumění humoru. Cílem praktické části je analýza diskursu vybraných reklamních sdělení. Analýza je soustředěna zejména na vliv verbálního humoru v reklamách a jeho působení na britskou kulturu. Z poznatků zjištěných v praktické části je vyvozen závěr. |
|
dc.format |
49 s. (64 169 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
diskurs
|
cs |
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
Britská kultura
|
cs |
dc.subject |
discourse
|
en |
dc.subject |
language
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
humour
|
en |
dc.subject |
British culture
|
en |
dc.title |
Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics |
|
dc.title.alternative |
Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kaňková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2014-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with three advertisements which are determined to British culture and in which especially verbal humour appears. The theoretical part describes the discourse and language features of advertisements, then deals with the influence of humour on the effectiveness of the advertisement and also states the particular types of humour which are used in advertisements. The last part of the theoretical part is the British culture and its perceiving of humour. There are demonstrated the differences among the individual nations of the British culture and their understanding of humour. The aim of the practical part is the analysis of chosen advertisements. The analysis is particularly focused on the effectiveness of verbal humour in advertisements and its specific aspects within the British culture. From the findings, there is conclusion deduced. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
33874
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
verbální komunikace
|
cs |
local.subject |
reklama
|
cs |
local.subject |
humor
|
cs |
local.subject |
Velká Británie
|
cs |
local.subject |
verbal communication
|
en |
local.subject |
advertising
|
en |
local.subject |
humor
|
en |
local.subject |
Great Britain
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account