Užívání návykových látek u žáků druhého stupně základní školy a základní školy praktické
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zgarbová, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Jakoubková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:56:48Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:56:48Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28254
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na užívání návykových látek u žáků druhého stupně základní školy a základní školy praktické. Práce vymezuje pojmy drogová závislost, dále přibližuje mentální postižení a teoretická východiska prevence a preventivního programu. Empirická část vychází z dotazníkového šetření žáků druhého stupně. Klade si za cíl zjistit, zda existují rozdíly v užívání návykových látek u žáků druhé stupně základní školy a základní školy praktické. Výsledky výzkumu budou poskytnuty pedagogickým pracovníkům zkoumaných škol. |
|
dc.format |
80 s. (106 857 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
drogová závislost
|
cs |
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
preventivní program
|
cs |
dc.subject |
drug addiction
|
en |
dc.subject |
mental disability
|
en |
dc.subject |
preention
|
en |
dc.subject |
prevention program
|
en |
dc.title |
Užívání návykových látek u žáků druhého stupně základní školy a základní školy praktické |
|
dc.title.alternative |
The Use of Addictive Substances among Elementary School and Practical Elementary School Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on using of addictive substances among upper primary school students in primary school and school for children with mild intellectual disabilities. The thesis defines the concepts of drug addiction, as well approaches mental disability and theoretical bases of prevention and prevention program. The empiric part is based on survey among upper primary school students. It aims to determine whether there are differences in addictive substances using among upper primary school students in primary school and school for children with mild intellectual disabilities. The research results will be provided to teachers of surveyed schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33797
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-16 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
protidrogová prevence
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
praktické školy
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
drug abuse prevention
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
special schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account