dc.contributor.advisor |
Ernest, Barbara
|
|
dc.contributor.author |
Miklicová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T16:21:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T16:21:54Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2824
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na výskyt zátěžových situací u dospívajících. Skládá se ze dvou částí. První, teoretická, je obecným zamyšlením nad zátěžovými situacemi, jejich vznikem, projevy a způsoby řešení. Dále uvádí zátěžové situace v průběhu života, přičemž specifické zátěžové situace se váží k období adolescence. V části praktické jsou srovnávány zátěžové situace,jak je uvádějí dospívající a jak tyto situace vnímají jejich učitelé. |
cs |
dc.format |
61 s.,4 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
879273 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zátěžová situace
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
stres v adolescenci
|
cs |
dc.subject |
stressfull situation
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
stress in adolescence
|
en |
dc.title |
Zátěžové situace v životě žáků z pohledu žáků a učitelů |
cs |
dc.title.alternative |
Stressful situations in students life from the point of view of students and teachers |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
|
|
dc.date.accepted |
2007-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on topic stressful situations in the context of the adolescence life period.It is divided in two parts.The first,theoretical, gives the general overview of stress and other related concepts (conflict ) and presents relevant psychological knowledge about etiology, symptoms and different ways of coping. Specific area of interest represents the stress in the kontext of diference life stages with special focus on adolescence. The practical part is based on the research conducted with the aim to explore different stressful situations as they are perceived by adolescents and compare thein perception with the perception of teachers. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6633
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
zvládání stresu
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
adolescence
|
cs |
local.subject |
dospívající mládež
|
cs |
local.subject |
stress management
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
adolescence
|
en |
local.subject |
adolescents
|
en |