Od selekce k inkluzi
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Fantová, Růžena
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:56:41Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:56:41Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28228
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zpracování historického vývoje školských institucí v českých zemích, vývoj pedagogického myšlení, vznik vzdělávacích institucí, význam pedagogických osobností a jejich vliv na utváření školského systému v českých zemích. Dále na vznik právních norem a předpisů, vývoj školství po roce 1989 a současné pedagogické a výchovné směry. Není možné zpracovat toto téma bez komparace s evropskými a světovými dějinami, v kontextu s významnými osobnostmi, které svým životem, dílem a názory vytvářeli prostor pro základ a rozvoj pedagogických věd a pedagogického myšlení. Práce je koncipována jako historicko-pedagogická s prvky práva. |
|
dc.format |
53 s. (94 222 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
historický vývoj
|
cs |
dc.subject |
selekce
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
právní předpis
|
cs |
dc.subject |
právní norma
|
cs |
dc.subject |
Historical development
|
en |
dc.subject |
selection
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
legal statute
|
en |
dc.subject |
legal norm
|
en |
dc.title |
Od selekce k inkluzi |
|
dc.title.alternative |
From Selection to Inclusion |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis elaborates on the historical development and establishment of educational facilities in Czech lands, development of pedagogic views, significance of pedagogic figures and their influence on the formation of educational system in Czech lands and formation of legal norms and regulations. Also the development of education after the 1989, i.e. the Velvet revolution, and current pedagogical and educational trends are discussed. For completeness, thesis is put in the context of world historical events that gave rise to the new pedagogic movements, methods, approaches and views on education of people and shaped them. Noteworthy figures from pedagogy, philosophy, history and also important writers that helped to create modern educational systems in each European country by their work, views and ideas are listed and described. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33746
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
dějiny školství
|
cs |
local.subject |
speciální pedagogika
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
history of education
|
en |
local.subject |
special education
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account