Od selekce k inkluzi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Od selekce k inkluzi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tannenbergerová, Monika
dc.contributor.author Fantová, Růžena
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:56:41Z
dc.date.available 2015-03-08T20:56:41Z
dc.date.issued 2013-11-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28228
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na zpracování historického vývoje školských institucí v českých zemích, vývoj pedagogického myšlení, vznik vzdělávacích institucí, význam pedagogických osobností a jejich vliv na utváření školského systému v českých zemích. Dále na vznik právních norem a předpisů, vývoj školství po roce 1989 a současné pedagogické a výchovné směry. Není možné zpracovat toto téma bez komparace s evropskými a světovými dějinami, v kontextu s významnými osobnostmi, které svým životem, dílem a názory vytvářeli prostor pro základ a rozvoj pedagogických věd a pedagogického myšlení. Práce je koncipována jako historicko-pedagogická s prvky práva.
dc.format 53 s. (94 222 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject historický vývoj cs
dc.subject selekce cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject integrace cs
dc.subject právní předpis cs
dc.subject právní norma cs
dc.subject Historical development en
dc.subject selection en
dc.subject inclusion en
dc.subject integration en
dc.subject legal statute en
dc.subject legal norm en
dc.title Od selekce k inkluzi
dc.title.alternative From Selection to Inclusion
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2014-06-03
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis elaborates on the historical development and establishment of educational facilities in Czech lands, development of pedagogic views, significance of pedagogic figures and their influence on the formation of educational system in Czech lands and formation of legal norms and regulations. Also the development of education after the 1989, i.e. the Velvet revolution, and current pedagogical and educational trends are discussed. For completeness, thesis is put in the context of world historical events that gave rise to the new pedagogic movements, methods, approaches and views on education of people and shaped them. Noteworthy figures from pedagogy, philosophy, history and also important writers that helped to create modern educational systems in each European country by their work, views and ideas are listed and described.
dc.description.department Katedra pedagogiky a psychologie
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 33746
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2014-04-30
local.subject dějiny školství cs
local.subject speciální pedagogika cs
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject history of education en
local.subject special education en
local.subject inclusive education en


Files in this item

Files Size Format View
fantová_2013_dp.pdf 703.4Kb PDF View/Open
fantová_2013_vp.doc 56.5Kb Microsoft Word View/Open
fantová_2013_op.doc 18.78Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account