Projekt zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Proceram a.s. zavedením nové značky na český trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kressová, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Záhorovská, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:56:37Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:56:37Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28219
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je zpracování projektu zavedení nové značky na český trh za účelem zvýšení konkurenceschopnosti firmy Proceram a.s. V první části práce je zpracována literární rešerše, na základě které jsou vymezeny pojmy související s konkurencí, konkurenceschopností a zavedením značky na nový trh. Ucelený celek tvoří příprava marketingové komunikace a teoretická východiska pro zpracování analytické části práce. Následuje analýza postavení společnosti na trhu za využití Porterova modelu pěti konkurenčních sil, analýzy konkurence, SWOT analýzy a GE matice. Na základě výstupů z těchto analýz je v poslední části práce zpracován projekt zavedení značky na český trh, který je podroben nákladové, časové a rizikové analýze. |
|
dc.format |
115 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
zavedení značky
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
GE matice
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
Brand Launching
|
en |
dc.subject |
Marketing Communication
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Forces Model
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.subject |
GE Matrix
|
en |
dc.title |
Projekt zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Proceram a.s. zavedením nové značky na český trh |
|
dc.title.alternative |
The Project of Increasing Competitiveness of the Company Proceram a.s. by Launching the New Brand to the Czech Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2014-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is the project of launching a new brand to the Czech market leading to increase of the competitiveness of the company Proceram a.s. The first part contains the literary research which defines the terms related to competition, competitiveness and brand launching to the new market. The marketing communication and theoretical basis for processing the analytical part of the thesis constitutes the comprehensive unit. The following is an analysis of the company´s position on the market using the Porter's Five Forces Model, the competition analysis, SWOT analysis and GE matrix. Based on outcomes from theses analyses the project of launching the new brand to the Czech market is processed in the last part of the thesis. The project is subjected to cost, time and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
33737
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account