Rozvoj individuálního a sociálního v rodinné a školní edukaci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Damborská, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:55:57Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:55:57Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28111
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma Rozvoj individuálního a sociálního v rodinné a školní edukaci se zabývá popisem vlivů rodiny a školy na vzdělávání a výchovu mládeže, individuálních a sociálních výchovných cílů, kterých by měli studenti během studia dosáhnout, sebepoznávání a sebevýchovy mládeže, které jsou důležité pro správnou socializaci a celkovou přípravou studentů pro budoucí společenský život. Praktická část se zabývá srovnáním vytyčených cílů, kterých by měli absolventi středních odborných škol dosáhnout se skutečnými znalostmi a dovednostmi studentů třetích a čtvrtých ročníků Městské střední odborné školy v Kloboukách u Brna. Studie se zúčastnilo 104 studentů a byly zjištěny převážně kladné výsledky v položených otázkách, studenti tedy vytyčené cíle naplnili. |
|
dc.format |
50 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
individuální
|
cs |
dc.subject |
sociální
|
cs |
dc.subject |
sebevýchova
|
cs |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
individual
|
en |
dc.subject |
social
|
en |
dc.subject |
self-education
|
en |
dc.title |
Rozvoj individuálního a sociálního v rodinné a školní edukaci |
|
dc.title.alternative |
Development of Individual and Social in Family and School Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fejová, Ludmila |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis on the development of individual and social in family and school education deals with the description of the influence of family and school education and youth education, personal and social educational goals which students should achieve during the study, selfknowledge and selfyouth that are important for proper socialization and overall training students for future social life. The practical part deals with the comparison of the objectives, which should be graduates of secondary vocational schools achieved with real knowledge and skills of third and fourth year of professional urban middle school in Klobouky u Brna. The study surveyed 104 students and mostly positive results were found on asked issues that means the students fulfill set goals. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33556
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
školní výchova
|
cs |
local.subject |
socializace
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
upbringing at school
|
en |
local.subject |
socialization
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account