Kristus jako možný pedagogický ideál v katolickém a protestantském myšlení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Šobáňová, Silvie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:55:54Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:55:54Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28101
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá analýzou osobnosti Ježíše Krista v evangeliích, vznikem a vývojem katolické církve a protestantismu, srovnáním katolické a protestantské christologie, analýzou Kristova mravního programu, jeho poselství lásky. Dále práce popisuje současnou sociální pedagogiku a snaží se nalézat pedagogické prvky v osobnosti Krista a význam jeho učení pro současnost. Praktická část práce je zaměřena na drobný sociologický výzkum mapující odlišné pojetí Krista v katolickém a protestantském myšlení. Cílem práce bylo zjistit, zda existují rozdíly ve vnímání osobnosti Ježíše Krista mezi katolickými a protestantskými věřícími a jak toto odlišné vnímání ovlivňuje duchovní i soukromý život příslušníků těchto náboženství. |
|
dc.format |
97 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ježíš Kristus
|
cs |
dc.subject |
církev
|
cs |
dc.subject |
protestantismus
|
cs |
dc.subject |
christologie
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
Jesus Christ
|
en |
dc.subject |
the Church
|
en |
dc.subject |
Protestantism
|
en |
dc.subject |
Christology
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.title |
Kristus jako možný pedagogický ideál v katolickém a protestantském myšlení |
|
dc.title.alternative |
Jesus Christ as a Possible Education Ideal of Catholic and Protestant Thinking |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2014-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This M.Sc. thesis deals with the theoretical analysis of the personality of Jesus Christ in the Gospels, and with the emergence and development of the Catholic Church and Protestantism. It also compares Catholic and Protestant Christology and it analyses the Christ's moral program, his message of love. It also describes the current social pedagogy and tries to find pedagogical elements in the personality of Christ and the importance of his teachings for the present. The practical part is focused on small-scale sociological research charting different conception of Christ in the Catholic and Protestant thinking. The aim of the study was to determine whether there are differences in the perception of the personality of Jesus Christ between the members of the Catholic Church and the Protestant churches and how that difference affects the perception of the spiritual and the private life of believers of these religions. |
|
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33546
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-03-31 |
|
local.subject |
učení Ježíše Krista
|
cs |
local.subject |
teaching of Jesus Christ
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account