Kristus jako možný pedagogický ideál v katolickém a protestantském myšlení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kristus jako možný pedagogický ideál v katolickém a protestantském myšlení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dolák, Antonín
dc.contributor.author Šobáňová, Silvie
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:55:54Z
dc.date.available 2015-03-08T20:55:54Z
dc.date.issued 2012-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28101
dc.description.abstract Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá analýzou osobnosti Ježíše Krista v evangeliích, vznikem a vývojem katolické církve a protestantismu, srovnáním katolické a protestantské christologie, analýzou Kristova mravního programu, jeho poselství lásky. Dále práce popisuje současnou sociální pedagogiku a snaží se nalézat pedagogické prvky v osobnosti Krista a význam jeho učení pro současnost. Praktická část práce je zaměřena na drobný sociologický výzkum mapující odlišné pojetí Krista v katolickém a protestantském myšlení. Cílem práce bylo zjistit, zda existují rozdíly ve vnímání osobnosti Ježíše Krista mezi katolickými a protestantskými věřícími a jak toto odlišné vnímání ovlivňuje duchovní i soukromý život příslušníků těchto náboženství.
dc.format 97
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Ježíš Kristus cs
dc.subject církev cs
dc.subject protestantismus cs
dc.subject christologie cs
dc.subject pedagogika cs
dc.subject Jesus Christ en
dc.subject the Church en
dc.subject Protestantism en
dc.subject Christology en
dc.subject pedagogy en
dc.title Kristus jako možný pedagogický ideál v katolickém a protestantském myšlení
dc.title.alternative Jesus Christ as a Possible Education Ideal of Catholic and Protestant Thinking
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vavřík, Michal
dc.date.accepted 2014-05-14
dc.description.abstract-translated This M.Sc. thesis deals with the theoretical analysis of the personality of Jesus Christ in the Gospels, and with the emergence and development of the Catholic Church and Protestantism. It also compares Catholic and Protestant Christology and it analyses the Christ's moral program, his message of love. It also describes the current social pedagogy and tries to find pedagogical elements in the personality of Christ and the importance of his teachings for the present. The practical part is focused on small-scale sociological research charting different conception of Christ in the Catholic and Protestant thinking. The aim of the study was to determine whether there are differences in the perception of the personality of Jesus Christ between the members of the Catholic Church and the Protestant churches and how that difference affects the perception of the spiritual and the private life of believers of these religions.
dc.description.department Katedra společenských věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 33546
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2014-03-31
local.subject učení Ježíše Krista cs
local.subject teaching of Jesus Christ en


Files in this item

Files Size Format View
šobáňová_2012_dp.pdf 3.342Mb PDF View/Open
šobáňová_2012_vp.doc 51Kb Microsoft Word View/Open
šobáňová_2012_op.doc 17.56Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account