dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Staňková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:55:45Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:55:45Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28073
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce na téma ?Prevence sociálně patologických jevů v mateřské škole? se v teoretické části zabývá vhodnými činnostmi, které mohou být uplatňovány v mateřské škole a v rodině předškolního dítěte, v rámci primární prevence. Dále práce objasňuje pojmy, týkající se sociální patologie a prevence, hledá odpovědi, zda média působí na vznik sociálně patologických jevů. Zároveň se snaží nalézt možnosti, kterými může v prevenci sociálně patologických jevů přispět profese sociálního pedagoga. Praktická část je prostřednictvím rozhovorů zaměřena na výzkum postojů a názorů k problematice nežádoucích jevů, očima pedagogických pracovnic mateřských škol a také rodičů čtyř konkrétních dětí v předškolním věku. |
|
dc.format |
130 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Prevence
|
cs |
dc.subject |
sociální patologie
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
předškolní výchova
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
Prevention
|
en |
dc.subject |
social pathology
|
en |
dc.subject |
social-pathological phenomena
|
en |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.title |
Prevence sociálně patologických jevů v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Prevention of Socially Pathological Phenomena in Kindergarten |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of this Master Thesis entitled ?Prevention of socially pathological phenomena in kindergarten? deals with activities that can be appropriately applied both in kindergartens and in families of preschool children within the area of primary prevention. Further, it clarifies terms related to social pathology and prevention and searches for answers to the question whether media can affect the appearance of socially pathological phenomena. At the same time, it attempts to find possibilities for social teachers to contribute to the prevention of socially pathological phenomena. Via interviews, the practical part of the thesis focuses on researching the attitudes and opinions regarding undesired phenomena from the point of view of teachers in kindergartens and parents of four specific preschool children. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33513
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-03-12 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
pathological social phenomena prevention
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
family education
|
en |