Aktuální problémy pedeutologie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Mašek, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:54:43Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:54:43Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27925
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na pedeutologii, jako pedagogickou disciplínu zabývající se učitelskou profesí. Cílem práce je zjistit, jaké problémy jsou v současné době pro pedeutologii nejzávažnější. Teoretická část se věnuje charakteristice pedeutologie jako jedné z pedagogických věd a také učiteli jako předmětu zájmů této disciplíny. V jednotlivých kapitolách představuje historický vývoj učitelské profese od jejich počátků až po současnost, a také osobnosti, které tento vývoj formovaly. Praktická část práce se snaží pomocí kvalitativního výzkumu najít odpověď na otázku, s jakými problémy se současná pedeutologie potýká a které se aktuálně jeví jako nejzávažnější. |
|
dc.format |
125 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagogická fakulta
|
cs |
dc.subject |
pedeutologie
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
college of education
|
en |
dc.subject |
pedeutology
|
en |
dc.subject |
social environment
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Aktuální problémy pedeutologie |
|
dc.title.alternative |
Contemporary Issues of Pedeutology |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2014-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the pedeutology as an educational discipline which focus in the teaching profession. The main aim is to find out what problems are currently the most serious for pedeutology. The theoretical part deals with the pedeutology as one of pedagogical sciences and also deals with the teacher as a subject of interest in this discipline. The individual chapters describe the historical development of the teaching profession from its beginnings to nowadays, and also personalities that have shaped this development. The practical part of the thesis uses qualitative research to find the answer to the question which problems has got the current pedeutology and which currently seems to be the most serious. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33340
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-02-24 |
|
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
pedagogické vzdělávání
|
cs |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
pedagogical education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account