dc.contributor.advisor |
Oralová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Janík, David
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:54:32Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:54:32Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27894
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce nazvaná "Pedagogická komunikace jako základ výchovně vzdělávacího procesu" se věnuje problematice samotné pedagogické komunikace. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části bylo moji snahou popsat pojem a historii komunikace se základním členěním komunikace. Dále jsem se věnoval pedagogické komunikaci, osobnosti učitele a žáka a výukovým metodám. V praktické části jsem se prostřednictvím kvantitativního výzkumu zaměřil na nejčastější chyby v pedagogické komunikaci, které způsobují nezájem žáků o probíranou látku. |
|
dc.format |
128 stran |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
osobnost žáka
|
cs |
dc.subject |
výchovný proces
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací proces
|
cs |
dc.subject |
výukové metody
|
cs |
dc.subject |
chyby v pedagogické komunikaci
|
cs |
dc.subject |
schopnosti a dovednosti
|
cs |
dc.subject |
temperament
|
cs |
dc.subject |
výklad pedagoga
|
cs |
dc.subject |
didaktické hry
|
cs |
dc.subject |
vědomosti
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
the personality of the teacher
|
en |
dc.subject |
the personality of the pupil
|
en |
dc.subject |
the behavioural proces
|
en |
dc.subject |
educational proces
|
en |
dc.subject |
teaching methods
|
en |
dc.subject |
mistakes in pedagogical communication
|
en |
dc.subject |
abilities and skills
|
en |
dc.subject |
temperament
|
en |
dc.subject |
the interpretation of the teacher
|
en |
dc.subject |
didactic games
|
en |
dc.subject |
knowledge
|
en |
dc.title |
Pedagogická komunikace jako základ výchovně-vzdělávacího procesu |
|
dc.title.alternative |
Pedagogical Communication as the Basis of Educational Process |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2014-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis entitled "Pedagogical communication as the basic of educational process" deals with the issue of pedagogical communication itself. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I attempted to describe the concept and history of communication with a basic segmentation of communication. I was also focused on pedagogical communication, personality of the teacher and the pupil and teaching methods. In the practical part, through quantitative research I focused on the most common mistakes in pedagogical communication which arouses the disinterest of pupils on discussed topic. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33304
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-03-28 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |