Šikana a její sociálně pedagogický rozměr
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Spurná, Valentýna
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:52:52Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:52:52Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27707
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na popis šikany ve vybraných středních školách v okrese Vsetín. V první části je vysvětlen pojem šikana, dále je zkoumán vztah šikany k sociální pedagogice i k sociální psychologii a také jsou popisována specifika školní šikany. Následně je prováděna analýza prevence a intervence školní šikany. Praktická část je pak věnována dotazníkovému výzkumu, který byl prováděn ve dvou vybraných středních školách v okrese Vsetín. Výzkum byl zaměřen na prvky školní šikany a na zkoumání faktorů souvisejících se šikanou. Na začátku jsou uvedena metodologická východiska k provedení samotného výzkumu, následně je pak popsána realizace dotazníkového šetření na daných školách. Poté je uvedeno statistické vyhodnocení dotazování, a to včetně tabulek. Z nich vyplývá, jak jsou prvky šikany a sociální zázemí spojeny s různými typy středních škol. |
|
dc.format |
51 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Školní šikana
|
cs |
dc.subject |
střední školy
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
intervence
|
cs |
dc.subject |
School bullying
|
en |
dc.subject |
secondary schools
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
intervention
|
en |
dc.title |
Šikana a její sociálně pedagogický rozměr |
|
dc.title.alternative |
Bullying and its Social Pedagogical Dimension |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is targeted to the description of bullying in chosen secondary schools in the district of Vsetin. In the first part there is described the term "bullying", then there is analysed the relationship between bullying and social pedagogy respectively social psychology. There are also described specific features of school bullying. Next there is made analysis of prevention and intervention of school bullying. The practical part is based on the questionnaire research which was made in two selected secondary schools in the district of Vsetin. The research was focused on elements of school bullying and analysing the factors which are connected to bullying. In the beginning part there is described the methodological incomes for making the research. Then there is described the realisation of the questionnaire research in the selected schools and the statistics of the research including. There is shown how the elements of bullying and the social background are connected to different types of secondary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32973
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
sociální aspekty
|
cs |
local.subject |
pedagogické aspekty
|
cs |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
social aspects
|
en |
local.subject |
educational aspects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account