Determinanty sociální inkluze osob s postižením
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mühlpachr, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Závodník, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2014-02-03T13:10:49Z |
|
dc.date.available |
2014-02-03T13:10:49Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27329
|
|
dc.description.abstract |
Práce vymezuje sociální participaci jako koncept současný sociálních věd. Zaměřuje se na sociální participaci osob s postižením, analyzuje bariéry sociální participace a vybrané determinanty inkluze. Dále se věnuje vymezení speciální pedagogiky jako sociální vědy a zaměřuje se na její interdisciplinárnost a metodologickou a prakticistní rovinu. Dále jsou v práci prezentovány determinanty sociální inkluze v širších sociálních souvislostech. Sociální participace má i svoji metodologickou dimenzi. Realizovaný kvalitativní výzkum prezentuje záměrný výběr pěti kazuistik, ve kterých jsou analyzovány determinanty sociální inkluze. |
cs |
dc.format |
60 s. |
cs |
dc.format.extent |
1192793 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální participace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
speciální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
handicap
|
cs |
dc.subject |
Social participation
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
special pedagogy
|
en |
dc.subject |
handicap
|
en |
dc.title |
Determinanty sociální inkluze osob s postižením |
cs |
dc.title.alternative |
Determinants of Social Inclusion of People with Disabilities |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Laca, Slavomír |
|
dc.date.accepted |
2014-01-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis defines concept of social participation as a contemporary social sciences. It focuses on the social participation of persons with disabilities, analyzes the barriers to social parti-cipation and inclusion of selected determinants. It also discusses the definition of special education as a social science and focuses on its interdisciplinarity and methodological and practicle level. The thesis also presented determinants of social inclusion in a broader social context. Social participation also has its methodological dimension. Conducted qualitative research presents a deliberate choice of five case studies in which they are analyzed the determinants of social inclusion. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29339
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-11-27 |
|
local.subject |
postižení
|
cs |
local.subject |
sociální inkluze
|
cs |
local.subject |
disabled people
|
en |
local.subject |
social inclusion
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account