Montessori pedagogika v předškolním zařízení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Poláchová, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2014-02-03T12:49:17Z |
|
dc.date.available |
2014-02-03T12:49:17Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27297
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce bylo zjistit rozdíly mezi alternativní pedagogikou předškolní výchovy typu Montessori a tradiční předškolní výchovou na území České republiky. První část bakalářské práce charakterizuje a popisuje Montessori pedagogickou výchovu a současně tradiční pedagogickou výchovu v předškolním zařízení v České republice. V závěrečné a praktické části bakalářské práce jsou vysvětlena a popsána kritéria školní zralosti od pedagogů a rodičů dětí, která navštěvují tato předškolní zařízení. Cílem práce bylo zjistit rozdíly mezi alternativní pedagogikou předškolní výchovy typu Montessori a tradiční předškolní výchovou v České republice a také zda, existují rozdíly ve školní zralosti u dětí u obou typů předškolního zařízení. Ze zjištění dotazníkového šetření dosahovaly mateřské školy tradičního typu obecně o něco lepších výsledků než mateřské školy typu Montessori. Výsledky také ukázaly, že rozdíly nebyly až tak statisticky významné a připravenost do školy je tak na srovnatelné úrovni. |
cs |
dc.format |
47 |
cs |
dc.format.extent |
1437519 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Montessori
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
pedagogická výchova
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
předškolní zařízení
|
cs |
dc.subject |
připravenost
|
cs |
dc.subject |
předškolák
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
Montessori
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
pedagogical education
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
nursery school
|
en |
dc.subject |
pre-school facility
|
en |
dc.subject |
readiness
|
en |
dc.subject |
pre-schooler
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Montessori pedagogika v předškolním zařízení |
cs |
dc.title.alternative |
Montessori Pedagogy in Pre-School Facilities |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-01-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor study was to find differences between alternative pedagogy of a pre-school education such as Montessori and a traditional pre-school education in the Czech Republic. The first part of the bachelor study characterizes and describes Montessori education and at the same time the traditional education in pre-school facilities in the Czech Republic. In the final and practical part of the bachelor study there are explained and described criteria of a school readiness from a point of view of teachers and parents of children who attend these pre-school facilities. The aim of the thesis was to find out differences between the alternative pre-school education, such as Montessori and the traditional pre-school education in the Czech Republic, and also whether there are any differences in school readiness among children of both types of pre-school facilities. From the findings of the survey it can be derived that the nursery schools of a traditional type generally reached slightly better results than the nursery schools such as Montessori. The results have also shown that the differences were not so statistically significant and readiness to school is therefore at a comparable level. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32794
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-08-30 |
|
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
montessoriovská pedagogika
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
Montessori method of education
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account