dc.contributor.advisor |
Vavřík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Čiháková, Zdeňka
|
|
dc.date.accessioned |
2014-02-03T12:39:19Z |
|
dc.date.available |
2014-02-03T12:39:19Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27276
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje tématu sociálního učení katolické církve a přenosu hod-not souvisejících se sociálním učením církve v religiózní rodině. Cílem této práce je popis vzniku a vývoje sociálního učení církve v jednotlivých etapách, charakteristika jeho základních hodnot, principů a priorit. Částečně postihuje problematiku rodiny, jako jedné z hlavních priorit tohoto učení, zaměřuje se na její význam a funkci z pohledu sociálně pe-dagogického i z hlediska sociálního učení církve. Práce se krátce dotýká procesu socializace v religiózní rodině a všímá si vlivů kulturního prostředí působících na tento proces. |
cs |
dc.format |
56 s. |
cs |
dc.format.extent |
1589474 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Římskokatolická církev
|
cs |
dc.subject |
sociální učení církve
|
cs |
dc.subject |
encyklika
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
religiozita
|
cs |
dc.subject |
přenos hodnot
|
cs |
dc.subject |
The Roman Catholic Church
|
en |
dc.subject |
the Church's social doctrine
|
en |
dc.subject |
encyclical
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
religiosity
|
en |
dc.subject |
transfer values
|
en |
dc.title |
Sociální učení katolické církve a možnost jeho aplikace v sociální pedagogice |
cs |
dc.title.alternative |
Social Teaching of the Catholic Church and Its Use in Social Pedagogy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2014-01-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the topic of social teaching of the Catholic Church and the transmission amount of the related social teaching of the Church in the religious family. The aim of this paper is to describe the origin and development of the social doctrine of the Church in different stages, the characteristics of its basic values, principles and priorities. Partly issues affecting families, as one of the top priorities of leaming, focusing on the importance and function of socio-pedagogical point of view and in terms of the social doctrine of the Church. The study also briefly touches the socialization process in the family, religious and notes cultural environment influences acting on the process. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28591
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-11-29 |
|