dc.contributor.author |
Vráblík, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Bobák, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Křeček, Vojtěch
|
|
dc.date.accessioned |
2013-12-10T12:34:52Z |
|
dc.date.available |
2013-12-10T12:34:52Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7318-294-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/26067
|
|
dc.description.abstract |
Podnikatelská éra a firemní úspěchy T. Bati, následně pak J. A. Bati se opíraly především o koordinované výsledky a výstupy pracovitých a vzdělaných spoluzaměstnanců. De facto z nich vytvořili rovnocenné a akceschopné spolupodnikatele. Firma měla přesně vymezeny strategické firemní a regionální cíle a rozvíjela své činnosti a úspěchy v rozhraní světa vědy a vnějšího světa trhu. Prosperita firmy a proregionální zlínský rozvoj se odvíjely především z podpory a jistot procesně-institudionálního zabezpečování vzdělávání lidí. Je známo, že již ve 20. letech minulého století firma Baťa vytvořila pro své vnitřní a vnější jistoty tzv. SPEADO, které nám bylo z USA presentováno až v 60. letech minulého století. Ve vědě, výzkumu, vývoji a zkušebnictví vynikali vždy zaměstnanci, které firma sama vychovala a dále jim umožnila realizovat ucelený systém přicházející do firmy zvenčí a přijala ty, kteří dokázali pro firmu a region zajišťovat praktické výsledky. Nebylo snad v ČSR firmy, která rovněž uměla využít již vyzrálé osobnosti jako vrcholové managery, kouče a ředitele, jenž formou týmové práce a neformálními přístupy zproduktivňovali výrobu, tuzemský odbyt, zahraniční export a realizovali moderní výroby v podmínkách jiných zemí s tím, že se perfektně orientovali v dané ekonomicko politické situaci a utvářeli vnitřní a vnější firemní i regionální rozvoj na bázi aplikované vědy a techniky. Uvádíme příklad osobnosti Hugo Vavrečky. To budíž vodítkem pro některé naříkající či krachující české firmy, nejen ve Zlínském kraji, v kontextu s požadavky na roli menších firem v EU, potažmo v součastném globálním světě. |
cs |
dc.description.abstract |
Entrepreneurial era and the success of the T. Bata and J. A. Bata Company leaned on the coordinated products and outputs of the laborious and educated co-workers. De facto they played the role of the equivalent co-businessman. The company had strictly defined strategic and regional targets and developed its activities and successes within the world of science and outside world of business. Prosperity of the company and the pro-regional development of Zlin had been based on the support of process and institutional aspects of human education. It's well know, that already in 1920's the Bata Company, created its internal and external confidence system called SPEADO, which was presented in 1960's as the method constructed in USA. In research, development and testing activities, always stood out the employees, educated by the company, and with the possibility of the personal education programme, realised by the company. Company also verified all educated potential employees, which were coming to the company from outside, and hired, the people, who was able to produce the practical results for company and region. No other company in Czechoslovakia was able to utilize the mature personalities as the top managers, coaches and directors in such effective way as Bata Company. These personalities had been able to, using the methods of team work and un-formal approaches, boost the enterprise productivity, domestic sales, export and realised the modern production in the other companies conditions, also with their perfect orientation in the economical and political situation of these markets. There is described the case of the Hugo Vavrecka personality. These facts can be the example an advice for any Czech enterprises dealing with any kind of problems, in context with requirements on role of our companies in EU and in present global world. |
en |
dc.format |
text |
|
dc.format.extent |
217-222 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Dům techniky Ostrava |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky |
|
dc.relation.ispartof |
Tvůrčí odkaz Tomáše Bati a současné podnikání |
|
dc.title |
Nezvratnost trvalého využívání a prohlubování odkazu vzdělávání, tvořivosti, umu, rozvoje a realizace tvůrčích lidských aktivit ve firmě Baťa pro 3. tisíciletí |
cs |
dc.type |
conferenceObject |
cs |
bata.event.title |
Mezinárodní vědecká konference Tvůrčí odkaz Tomáše Bati a současné podnikání 19.-20. května 2005 |
|
bata.publisher-location |
Zlín |
|
bata.publisher-location |
Ostrava |
|
bata.citation.spage |
217 |
|
bata.citation.epage |
222 |
|
bata.date.actual |
2005 |
|
bata.category |
řízení |
cs |
bata.order |
269 |
|