dc.contributor.advisor |
Šnitr, František
|
|
dc.contributor.author |
Kubera, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T14:33:01Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T14:33:01Z |
|
dc.date.issued |
2006-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2533
|
|
dc.description.abstract |
Masové sdělovací prostředky v pojetí současné moderní společnosti, jsou považovány nejen u laické, ale především u odborné veřejnosti za fenomény, které stále hýbou informačním světem a v nepřetržité technologické evoluci se neustále zdokonalují a nahrazují původní informační produkty. Výrobci představují na trhu neustále nové druhy médií a jejich komponenty, které se vyznačují většinou rychlostí při zpracování dat a při jejich dalším masovém rozšiřování napříč celým společenským spektrem. Masmédia významným způsobem ovlivňují život nejen dětí a mládeže, ale také dospělé populace. Tyto fenomény v současné době sehrávají stále větší význam v našem společenském životě, především při výchově dospívající mládeže jak v kruhu rodinném, tak i v prostředí pedagogickém a pracovním. Problematika působení negativního vlivu médií na psychický, citový nebo mravní vývoj dítěte patří k nejživějším. Největší hrozbou pro děti představuje bezesporu pornografie a mediální násilí, které se objevuje nejenom na televizních obrazovkách téměř v každém celovečerním filmu, ale také v pořadech určených především pro nejmenší diváky. Nezastupitelnou odpovědnost při výchově dětí a mládeže sehrávají jak rodiče, pedagogové, tak i do určité míry tvůrci televizních pořadů. Nejúčinnější prevencí v demokratickém duchu představují zákonní zástupci, kteří by nejmenším divákům měli vytvářet takové podmínky, aby si děti osvojovaly zdravý přístup při používání masmédií. Nejde jen o to, aby rodiče vybírali vhodné pořady, ale aby se také dívali na tyto pořady společně s dítětem, určovali mu délku doby sledování televize a aby během nebo po shlédnutí určitého pořadu vysvětlovali a diskutovali s dospívajícím divákem o jeho obsahové stránce. Je důležité učit dítě, aby rozumným způsobem kombinovalo televizi s tištěnými médii i volnočasovými aktivitami. Tím se mediální prostředek může stát současně prostředkem výchovným, který v prostředí rodinném, doplňuje výchovnou roli rodiny. Analýza pozitivní |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
692234 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
mládež
|
cs |
dc.subject |
masmédia
|
cs |
dc.subject |
účinky
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
školské zařízení
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
young people
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
effects
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
educational institutions
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Vliv médií na osobnost dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
The Influence of the Media on the Child's Personality |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2007-01-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Mass media of communication in the approach of the present modern society are considered not only with the laymen but also with the specialists to be phenomena still causing a stir in the world and in the continuous technological evolution unceasingly improving themselves and replacing the original information products. Producers still introduce new products of mass media and their components on the market. Their main feature is mostly speed in the data processing and their further spreading across the whole social spektrum. Mass media of communication influence in an important way the lives of not only children and young people but also of the adult population. These phenomena play a bigger role in our social life, above all in the upbringing of youth in families and in pedagogical and working environment. The points at issue of the effect of the negative influence of mass media on the psychic, emotional and moral evolution belong to the most discussed. The biggest threat for children represent indisputably pornography and medial violence that appears on TV screens almost in every film and also in programmes for the youngest audience. Unreplaceable responsibility in the upbringing of childern and young people play parents, educationalists and also TV programme authors. The most effective prevention based on democratic principles is represented by legal guardians who should make such conditions for the youngest audience that would enable them to acquire a healthy approach to the use of mass media. Parents should not only choose appropriate programmes for children but should also watch these programmes with them, set the length of watching time, discuss and explain the content of the programme. It is important to teach the child to combine television programmes with printed media and free time activities in a reasonable way. Mass media can become at the same time also means for education that in the family environment complements the educational role o |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1004198
|
|
dc.date.assigned |
2005-12-16 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
vliv médií
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
media influence
|
en |
local.subject |
children
|
en |