dc.contributor.advisor |
Binter, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Jašek, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-13T06:09:05Z |
|
dc.date.available |
2013-10-13T06:09:05Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24986
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá představivostí ve smyslu obrazotvornosti jako jedním z mnoha mentálních nástrojů, které využívá aktivní divák při procesu vnímání filmu. Poukazuji na mnoho rozšířených názorů z laické i odborné veřejnosti, které roli představivosti v tomto procesu vůbec nepřipouští a pokusím se k těmto stanoviskům nabídnout odlišnou perspektivu. Vše demonstruji na konkrétních příkladech formálních postupů, které tvůrci od počátku filmu využívají, aby právě představivost v divákovi podnítili. |
cs |
dc.format |
40 s. |
cs |
dc.format.extent |
1551285 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
představivost
|
cs |
dc.subject |
obrazotvornost
|
cs |
dc.subject |
aktivní divák
|
cs |
dc.subject |
vnímání filmu
|
cs |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
imagination
|
en |
dc.subject |
active viewer
|
en |
dc.subject |
film perception
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Divákova představivost a její role v procesu dotváření fikčního světa 2. Praktická část: Krátkometrážní hraný film, délka minimálně 10 min., režie |
cs |
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Involvement of Viewer's Imagination in the Process of Co-creating a Fictional World 2. Practical part: live-action short, min. 10 minutes, directing |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bártek, Jan |
|
dc.date.accepted |
2013-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with imagination as one of the mental tools used by a viewer in process of perceiving film. I reference many frequent opinions by laical and professional communities that don't admit the role of imagination in this process at all and I will try to offer a different perspective to these statements. I will demonstrate everything on concrete examples of formal procedures that filmamakers have been using to stimulate the viewer's imagination. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/124
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
28790
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-05-14 |
|