dc.contributor.advisor |
Liebenberger, Július
|
|
dc.contributor.author |
Piňos, Matěj
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-12T20:57:17Z |
|
dc.date.available |
2013-10-12T20:57:17Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24739
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce pojednává o formálních prvcích v kompozici obrazu s důrazem na linie. Problematika je nastíněna jak z fyziologie vnímání zraku, včetně transformace prostorového vjemu na plošný, tak i z psychologického hlediska vnímání jednotlivých linií. Součástí práce je analýza filmu Organ se zaměřením na využití linií v dramaturgii obrazu. |
cs |
dc.format |
34 s. (58 567 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
3773277 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
linie
|
cs |
dc.subject |
kompozice
|
cs |
dc.subject |
perspektiva
|
cs |
dc.subject |
obraz
|
cs |
dc.subject |
dramaturgie
|
cs |
dc.subject |
Organ
|
cs |
dc.subject |
lines
|
en |
dc.subject |
composition
|
en |
dc.subject |
perspective
|
en |
dc.subject |
picture
|
en |
dc.subject |
dramaturgy
|
en |
dc.subject |
Organ
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Linie v kompozici a její využití v dramaturgii obrazu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera. |
cs |
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: Lines in Frame and Their Use in Scene Dramaturgy 2. Practical part: Audiovisual Work or a Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., director of photography |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hardoš, Jozef |
|
dc.date.accepted |
2013-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the formal elements of composition and is mainly focused on lines. The issue is outlined from the physiological standpoint of perception of vision, including the transformation from 3D to 2D space, as well as from the psychological standpoint concentrated on the perception of lines. Part of the thesis is an analysis of the film 'Organ', focusing on visual dramaturgy. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/124
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
28802
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-05-15 |
|