Mechanické vlastnosti lepených sendvičových struktur polyuretanu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juřička, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Tomaštík, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-11T20:27:19Z |
|
dc.date.available |
2013-10-11T20:27:19Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24481
|
|
dc.description.abstract |
Polymerní materiály mají velmi široké použití v nejrůznějších oblastech průmyslu. Polyuretany (PUR) patří k jednomu s nejfrekventovaněji vyráběným a používaným polymerům. Použitelnost se rozšiřuje s možností různých technologií, ale také kombinace základních polyuretanových struktur poskytuje nepřeberné množství různých aplikací. Jednou ze základních vlastností PUR je jejich porézní struktura, díky které polymer tlumí akustickou a mechanickou energii. Druhou, ale specifickou vlastností je samozhášivost, díky které mohou být tyto polymery aplikovány pro speciální potřebu v leteckém průmyslu. S ohledem na tyto vlastnosti, se tato práce zabývá výslednými mechanickými vlastnostmi lepeného spoje mezi polyuretany samotnými, ale i polyuretany nalepenými na leteckém hliníku v okrajových částech - nosnících. Cílem je získat různou porézní strukturu v izolační vrstvě. Takto instalovaný (nalepený) materiál je namáhán zejména na odtrhávání, což vystavuje lepený díl namáhání, které hraničí až s odtržením od podkladu. Výsledky získané z laboratorních podmínek napomáhají najít vhodný poměr lepidla a polyuretanu pro akustickou izolaci protipožární přepážky a bočnic trupu ultralehkých letadel, tak aby nebyla ovlivněna funkce UL letadla. |
cs |
dc.format |
129 s. (101 779 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
6486936 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Lepení
|
cs |
dc.subject |
polyuretany
|
cs |
dc.subject |
pevnost v tahu
|
cs |
dc.subject |
peel-test
|
cs |
dc.subject |
UL letadla
|
cs |
dc.subject |
Bonding
|
en |
dc.subject |
polyurethanes
|
en |
dc.subject |
tensile strenght
|
en |
dc.subject |
peel-test
|
en |
dc.subject |
ultra-light aircraft
|
en |
dc.title |
Mechanické vlastnosti lepených sendvičových struktur polyuretanu |
cs |
dc.title.alternative |
Mechanical Properties of Bonding Structure Based on Polyurethanes |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Elisek, Petr |
|
dc.date.accepted |
2013-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Nowadays has polymers width range of application in the different industry. One of all using is polyurethane in basic and specific application. The main properties of polyurethanes are porosity for damping acoustic emission. A second property is self-extinguishing for application in aerospace industry. This diploma work is focused on basic bonding of different polyurethanes. The aim of bonding two or more polyurethanes is gradient structure in insulation layer. This isolation has specific usage on firewall in ultra-light aircraft. This insulation layer on the walls of aircraft is exposing to mechanical stress and impacts depending on moving inside pilot cabin. The results obtained from laboratory exams and tests provide new information to select of glue and type of polyurethane. Combination of polyurethanes and glues using inside fuselage of ultra-light aircraft must not affect airworthiness. |
en |
dc.description.department |
Ústav výrobního inženýrství |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/206
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Konstrukce technologických zařízení |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Technological Equipment Construction |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
30264
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account