Využití eye trackingu v internetovém marketingu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Marvan, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T22:51:58Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T22:51:58Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23850
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce shrnuje dosavadní historii a poznatky týkající se využití eye trackingu jak obecně, tak jeho použití pro výzkum v oblasti elektronického marketingu, tedy např. pro měření internetových stránek nebo direct mailových kampaní. Praktická část práce popisuje realizované měření oční kamerou na vybraných typických příkladech elektronických komunikátů s cílem zjistit, jaké grafické a obsahové prvky ovlivňují pohledy a pozornost jejich čtenářů. Cílem projektové části práce je sestavení sady metodických rad a pokynů pro tvůrce elektronických komunikátů, opírající se o výsledky měření a jejich analýzy provedené v praktické části práce a naplánování směřování dalšího výzkumu. |
cs |
dc.format |
125 s. (122 233 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
5085486 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
oční kamera
|
cs |
dc.subject |
on-line
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
návrhové vzory
|
cs |
dc.subject |
eye tracking
|
en |
dc.subject |
on-line
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
design patterns
|
en |
dc.title |
Využití eye trackingu v internetovém marketingu |
cs |
dc.title.alternative |
Use of Eye Tracking in Internet Marketing |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šula, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2013-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Theoretical Part of the Thesis summarizes the history as well as the main findings concerning the use of Eye Tracking. It describes Eye Tracking in general terms as well as its specific use in the on-line marketing. There are for example descriptions of Eye Tracking used for measurement of web pages or direct mail campaigns. In the Practical Part of the Thesis you can find a description of an eye tracking measurement realised on a number of chosen typical on-line presentations. The aim of the measurements was to determine whether and/or which graphical and content items influence the readers' attention and focus. The Project Part of the Thesis consists of a set of pieces of methodological advice for those preparing on-line presentations. They are based on the findings and their analysis presented in the Practical Part of the Thesis. The Project Part of the Thesis can be used to conduct another or consecutive eye tracking research. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32507
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account