Corporate identity a image Česka jako turistické destinace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vysekalová, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Kubíčková, Žaneta
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T22:07:29Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T22:07:29Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23803
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou procesu budování destinační značky České re-publiky, tvorbou jednotného vizuálního stylu a jeho vlivem na image České republiky jako turistické destinace. Cílem diplomové práce je zobrazit povědomí a konotace zahraničních i domácích turistů o České republice a jejím vizuálním stylu. Teoretická část práce vyme-zuje teoreticko-metodologický rámec, nezbytný pro pochopení a zpracování dalších částí práce. Praktická část se prostřednictvím kvalitativních metod snaží zjistit a popsat, jakým způsobem jsou vnímány prvky vizuální identity mezi českými a zahraničními občany a jaké jsou rozdíly ve vnímání těchto prvků mezi zkoumanými národnostními skupinami. Projektová část definuje cíle a návrhy řešení aktuální situace prostřednictvím marketingo-vých nástrojů. |
cs |
dc.format |
99s. (178 362 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2258651 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
korporátní identita
|
cs |
dc.subject |
logo
|
cs |
dc.subject |
rebranding
|
cs |
dc.subject |
turismus
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
Image
|
en |
dc.subject |
Corporate Identity
|
en |
dc.subject |
Logo
|
en |
dc.subject |
Rebranding
|
en |
dc.subject |
Tourism
|
en |
dc.title |
Corporate identity a image Česka jako turistické destinace |
cs |
dc.title.alternative |
Corporate Identity and Image of the Czech Republic as a Tourist Destination |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2013-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis deals with the process of building of a destination brand of the Czech Re-public, the creation of a unified visual style and its impact on the image of the Czech Re-public as a tourist destination. The aim of the thesis is to show awareness and connotations of the Czech Republic brand and its visual style within domestic and foreign tourists. The theoretical part defines terminology and methodological framework necessary to under-stand further parts of the work. The practical part, through qualitative methods, seeks to identify and describe the manner in which are perceived particular elements of visual iden-tity within Czech and foreign citizens, and show the differences in the perception of these elements between the studied national groups. The final part of the work defines the pro-ject objectives and proposed solutions to the current situation through marketing tools. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32452
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account