dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T21:48:07Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T21:48:07Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23784
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje vlivu televizní reklamy na děti mladšího školního věku v českém prostředí a kontextu dnešní společnosti, která je považována za konzumní. Vliv televizní reklamy souvisí především s nadměrným sledováním televize, které je mnohdy ukazatelem pasivního životního stylu. To, aby děti svůj čas trávily aktivně, a kriticky uvažovaly o svých skutečných potřebách, mohou ovlivnit především rodiče, ale také pedagogové svým působením na děti prostřednictvím mediální výchovy. Cílem práce je především ukázat, jak vnímají a přijímají televizní reklamu děti mladšího školního věku, čím je dokáže zaujmout a nakolik podléhají reklamním televizním sdělením. |
cs |
dc.format |
54 s. (79 468 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
12166383 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
televizní reklama
|
cs |
dc.subject |
regulace reklamy
|
cs |
dc.subject |
děti mladšího školního věku
|
cs |
dc.subject |
mediální výchova
|
cs |
dc.subject |
television
|
en |
dc.subject |
TV advertising
|
en |
dc.subject |
regulation of advertising
|
en |
dc.subject |
younger schoolage children
|
en |
dc.subject |
media education
|
en |
dc.title |
Vliv televizní reklamy na děti mladšího školního věku |
cs |
dc.title.alternative |
Influence of TV Advertising on Primary School Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Boušková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2013-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work deals with the television commercial influence on children in the middle childhood in the Czech environment and with the context of the contemporary society, which is considered consumer. Television commercial influence is mainly related to an excessive TV watching, which is frequently passive lifestyle indicator. Parents can mostly make children spend their spare time actively and make them seriously consider their real needs, but also teachers can in-fluence children of the middle childhood through the media education. The aim of the work is to demonstrate how children in the middle childhood perceive and accept television commercials, what television commercials tricks engage children's atten-tion, and to what extent children are influenced by television commercials information. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32390
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-23 |
|