Vliv a význam nonverbální komunikace na českých pracovištích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Křivová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T21:40:00Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T21:40:00Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23777
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou neverbální komunikace, jež je součást kaž-dého verbálního projevu. Cílem práce je prozkoumat vliv a význam mimoslovních projevů na pracovišti. Teoretická část se opírá o odborná východiska pojmu komunikace jako tako-vé, obsahuje rešerši jednotlivých oblastí neverbální komunikace, uvádí multikulturní rozdíly a pojetí neverbální komunikace z hlediska psychologie. Praktickou část tvoří průzkumná sonda, provedená kvalitativní metodou hloubkových roz-hovorů. Výsledky průzkumu přinášejí odpověď na otázku, zda je v dnešní době nezbytností pro pozitivní vnímání naší osoby a dobrý dojem na českých pracovištích ovládat řeč těla a znát pravidla neverbální komunikace. |
cs |
dc.format |
66 s.(79 364 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
3572760 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
řeč těla
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
podvědomí
|
cs |
dc.subject |
gestika
|
cs |
dc.subject |
mimika
|
cs |
dc.subject |
vnímání
|
cs |
dc.subject |
psychologie
|
cs |
dc.subject |
Non-verbal communication
|
en |
dc.subject |
body language
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
subconscious
|
en |
dc.subject |
gestics
|
en |
dc.subject |
mimics
|
en |
dc.subject |
perception
|
en |
dc.subject |
psychology
|
en |
dc.title |
Vliv a význam nonverbální komunikace na českých pracovištích |
cs |
dc.title.alternative |
Influence and Significance of Nonverbal Communication at Czech Workplaces |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šuch, Ondřej |
|
dc.date.accepted |
2013-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is about the issue of non-verbal communication, which is a part of every verbal expression. The main aim of the thesis is to search the impact and the meaning of non-verbal expressions at a workplace. The theoretical part is based on vocational bases of a concept of communication as such, includes literature research of individual areas of non-verbal communication, provides multicultural differences and concept and the concept of non-verbal communication in aspect of psychology. The practical part is created by an exploratory probe which is accomplished by qualitative method of in-depth interview. The results of research have been providing the answer to the question, whether nowdays it is a neccesity for positive perception of ourselves and for good impression at Czech workplaces to control body language and know the rules of non-verbal communication. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32380
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account