Alternativní marketingové strategie v hudebním průmyslu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Šilhavík, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T20:29:08Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T20:29:08Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23710
|
|
dc.description.abstract |
Záměrem bakalářské práce je analýza alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Teoretická část popisuje hudbu, historii a principy fungování hudebního průmyslu a využití marketingového mixu v hudebním průmyslu. Praktická část analyzuje jednotlivé alternativní marketingové strategie a odlišnost vůči běžnému marketingu a propagaci hudebních nahrávek. Součástí praktické části je také nalezení obdobných strategií v českém hudebním průmyslu. Strategie jsou hodnoceny podle prodejnosti hudby a různých dalších dostupných údajů a faktorů. V závěru práce nabízí několik obecných doporučení pro marketing a propagaci hudebních nahrávek. |
cs |
dc.format |
61 s. (106 626 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1558848 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
hudební průmysl
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové strategie
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
music industry
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing strategies
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.title |
Alternativní marketingové strategie v hudebním průmyslu |
cs |
dc.title.alternative |
Alternative Marketing Strategies in the Music Industry |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2013-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is the analysis of alternative marketing strategies in the music industry. The theoretical part describes music, the history and principles of the music industry and the concept of marketing mix in the music industry. The analytic part analyses the individual alternative marketing strategies and the difference between common and alternative marketing strategies. Similar alternative strategies in Czech music industry are also part of the thesis. The strategies are evaluated based on the sales performance of the music and various other aspects. The thesis then provides several recommendations regarding music marketing and promotion. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32337
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account