Marketingová komunikace v segmentu hraček
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Adámková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T20:02:56Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T20:02:56Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23692
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnována problematice marketingové komunikace v segmentu hraček. Hlavním cílem práce je analýza vybraného propagačního příběhu v segmentu hraček a ná-sledný návrh optimálního komunikačního mixu. V teoretické části práce je provedena lite-rární rešerše dostupných zdrojů, pojednávajících o marketingovém mixu a marketingové komunikaci. Praktická část práce začíná ukázkou marketingové komunikace panenky Bar-bie. V praktické části diplomové práce je následně zpracována analýza konkurence panenky Barbie a její pozice na trhu hraček. Na analýzu tržní pozice navazuje průzkumná sonda vnímání marketingové komunikace panenky Barbie. Na základě výsledků průzkumné sondy, je v projektové části zpracován návrh optimální komunikační strategie panenky Barbie pro trh v České republice. |
cs |
dc.format |
89 s. (136 042 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
5079737 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
direct marketing
|
cs |
dc.subject |
osobní prodej
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
dotazníková sonda
|
cs |
dc.subject |
narativní rozhovor
|
cs |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
direct marke-ting
|
en |
dc.subject |
personal selling
|
en |
dc.subject |
sales promotion
|
en |
dc.subject |
sponsorship
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.subject |
narrative inter-view
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace v segmentu hraček |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing Communication in the Toy Industry |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2013-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the issues of marketing communication in the toy segment. The es-sential target of the thesis is the analysis of the selected promotional toy story segment and consequently the proposal of the optimal solution in the communication mix. The theoreti-cal part of the thesis contains a literature research of the available sources dealing with marketing and communication mix. The practical part of the thesis begins with the example of the Barbie doll?s marketing communication. In the practical part of the thesis is con-sequently processed the analysis of the competition Barbie doll and the competitive positi-ons on the toy market. This market analysis is followed by the questionnaire survey of the perception in the Barbie doll?s marketing communication. The optimal communication strategy for Barbie doll market in the Czech Republic is based on the results of the questi-onnaire survey. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32483
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account